نویسنده مدیر اجرایی اصول سرمایه گذاری های مسئولیت پذیر
طیف گسترده ای از سرمایه گذاران هفته گذشته در برابر برنامه های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده سخت به عقب رانده شدند تا مسئولیت پذیر تصمیم گیری های شرکت ها را نسبت به سهامدارانشان سخت تر کنند.
بخش عمده ای از مخالفان در قالب اظهارنظرهای عمومی كه به SEC ارائه شده بودند ، رسیدند. گروه هایی از جمله معدن منعکس شده روی پیامدهای خود درمورد موضوعات فوری زیست محیطی ، اجتماعی و حکمرانی مانند تغییر اوضاع و نابرابری درآمدی تمرکز داشتند. این مشکلات به حدی زیاد است که بدون بسیج بخش خصوصی 19 تنی دلاری برطرف می شود. یکی از ابزارهای مهم برای انجام این کار از طریق پروسه سالیانه پروکسی است ، که به مدافعان امکان می دهد تا سؤالات مشخصی را به رأی سهامداران بگذارد.
اما تغییر قانون SEC ، که در ماه نوامبر پیشنهاد شد ، می تواند روند ارسال قطعنامه های سهامدار در ایالات متحده را تسریع کند. شرکتهای دولتی این امر به میزان قابل توجهی سطح حمایت های مورد نیاز برای بازگرداندن قطعنامه در آراء شرکت ها را برای سال دوم یا سوم متوالی افزایش می دهد. این قانون همچنین هر قطعنامه ای را تجربه می کند که کاهش 10 درصدی یا بیشتر از حمایت قبلی را تجربه کند.
با این وجود سهامداران به تصمیمات متکی هستند تا به آنها کمک کنند تا رهبران شرکت ها را در طیف گسترده ای از موضوعات ، از تنوع شغلی و حقوق اجرایی درگیر کنند. به لابی و کمکهای سیاسی و موارد دیگر با تجزیه و تحلیل داده های مربوط به پیشنهادات سهامداران مرتبط با اقلیم که بین سال های 2009 تا 2017 به شرکت های آمریکایی ارسال شده است ، مشخص شد که 35 درصد قطعنامه ها باعث شده این شرکت مورد نظر به اقدامات خاص متعهد شود.
اگر SEC موانع جدیدی را برای ارسال پیشنهادات از سال به سال برطرف كند ، یكی از مؤثرترین روش هایی كه سرمایه گذاران برای تغییر در بخش خصوصی می توانند تغییر دهند ، كاهش می یابد.
اصول مسئولیت سرمایه گذاری ، داده های تاریخی را در مورد قطعنامه های سهامداران تحلیل می كند. 2006 تا 2018 و دریافتند که نزدیک به 400 قطعنامه ارسال شده طبق قوانین جدید رد خواهد شد. این شامل 180 پیشنهاد است که حداقل از 20 درصد از سهامداران و 90 قطعنامه که 30 درصد دریافت کرده اند ، پشتیبانی دریافت کردند.
از جمله قطعنامه هایی که تحت ضوابط سخت تر مسدود می شود ، پیشنهادی است که Tyson Foods ، یک تولید کننده بزرگ گوشت که یکی از بزرگترین منابع آلاینده آب در کشور است ، برای گزارش درمورد اقدامات پیشگیری از آلودگی آب ، می خواهد. یکی دیگر به گزارش تنوع شغلی در چارلز شواب ، تنها بانکی در بین 15 کشور برتر ایالات متحده ، که نمی تواند اطلاعات نیروی کار در مورد نژاد و جنسیت را افشا نکند ، نیاز دارد.
نامه PRI به SEC که مخالف این تغییرات است ، توسط 190 سازمان پشتیبانی شد. دارایی های تحت مدیریت 45 هزار میلیارد دلار SEC ادعا می کند که هزینه های بررسی قطعنامه های تکراری سهامداران بسیار زیاد است. ما معتقدیم که هزینه های کلان برای کاهش مسئولیت پذیری مدیریت نسبت به سرمایه گذاران بسیار فراتر از هرگونه پس انداز است.
حمایت از سرمایه گذار بخش مهمی از مأموریت SEC است. اما این قانون پیشنهادی توانایی سهامداران را برای پاسخگو بودن مدیریت در مورد این موضوعات مهم به شدت کاهش می دهد. طبق تحلیل اقتصادی PRI ، این تغییرات تأثیر نامتناسب بر سرمایه گذاران کوچک و متوسط خواهد داشت. در واقع آنها را از روند پروکسی محاصره می کند و از آنها می خواهد تا سرمایه گذاران بزرگتر را ترغیب کنند تا پیشنهادات خود را برای موفقیت به دست آورند.
SEC باید بررسی بیشتر این قانون نادرست را متوقف کند. حداقل ، باید افزایش آستانه های ارسال مجدد و برنامه ای را برای حذف قطعنامه های ارسال شده که 10٪ یا بیشتر از حمایت را تجربه می کنند ، حذف کند.
این تنها راهی است که کمیسیون می تواند برای تقویت توان سرمایه گذاران برای پاسخگویی به شرکت های بزرگ در آمریکا ، مسئولیت خود را انجام دهد – در زمانی که رهبری بخش خصوصی بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است.