ساخت بازار آنلاین از ابتدا – مبانی تجارت الکترونیکی: مدیریت سفارش ، زیرساخت های بستر ، پرداخت ، فاکتور ، تبلیغات ، قیمت گذاری و موارد دیگر.

این اولین قسط از یک سری پست است ، در اینجا می توانید به سرعت پرش کنید به بخش های دیگر:

مطالعه اخیر گارتنر "در تجارت دیجیتال چه چیزی داغ است؟" در روند تجارت دیجیتال ، سیستم های یکپارچه سازی بازار و بسترهای تجاری مبتنی بر API را برجسته می کند. مقاله این مفاهیم را با "استراتژی های در نظر گرفته شده برای کمک به آنها [digital commerce companies] بی رحمانه تجربه ای برجسته و بدون سرمایه گذاری چشمگیر در پیشبرد ارائه می دهد." اگر مشاغل تجارت الکترونیکی را اداره می کنید و کنجکاو نیستید که چگونه می توان این استراتژی ها را به فناوری و عملیات تبدیل کرد ، به جای مناسب رسیده اید.

با این مجموعه ارسال ها ، ما می خواهیم به دیدگاه فناوری توجه کنیم و به شما نشان دهیم که چگونه می توانید مفاهیم سطح بالا را در معماری نرم افزار کار کنید. ما سعی خواهیم کرد این کار را با طراحی معماری بازار آنلاین از ابتدا انجام دهیم.

بیایید با برخی از تعریف ها شروع کنیم

تعریف کار ما – یک بازار آنلاین مکانی مجازی است که فروشندگان و خریداران برای تبادل کالا یا خدمات با آنها ملاقات می کنند. بورس معمولاً به صورت معاملات انجام می شود که توسط اپراتور بازار انجام می شود.

اپراتور میزان موفقیت کلی بازار را براساس تعداد معاملات بین خریداران و فروشندگان می سنجد. دلیل این امر این است که آنها معمولاً از هر معامله کمیسیون دریافت می کنند. بنابراین ، برای تولید درآمد ، نقش اپراتور در ایجاد یک محیط دوستانه است که تشویق می کند:

  • فروشندگان نمایشگاه
  • خریداران را به… خرید

(معمولاً به این ترتیب).

سوله های زیادی وجود دارد که می توانید با یک بازار آنلاین هدف گذاری کنید. علاوه بر این ، انواع مختلفی از بازار وجود دارد. تاکنون این بازار با نوع B2B ، B2C ، service یا C2C روبرو شده است. با این حال ، مکانیک اصلی هر پلت فرم بازار تقریباً یکسان است. Paraphrasing Mirakl ، یک بازار خوب روغنی باید این ویژگی ها را فراهم کند:

  • نوید ترافیک رو به رشد در حال رشد – برای جذب فروشندگان جدید ،
  • یک کالای کالایی که مشخص است – و باعث ایجاد ترافیک ،
  • یک خریدار- ابزار ارتباطی و فروش فروشنده-اپراتور – برای جلب اعتماد به نفس در خرید
  • یک چارچوب قانونی و سیستم پرداخت شفاف – تا درنهایت فروش را ببندید ، کیفیت را تضمین کنید ، خریداران را مجدداً برگردانید و دوباره چرخه را شروع کنید

می توان تصور کرد ، این موارد ضروری تأثیر زیادی در طراحی نرم افزاری که پلتفرم روی آن کار می کند ، شده است. از این گذشته ، آنها به مرور زمان تغییر می کنند. به همان اندازه که می خواهیم ، نمی توانیم همه موارد را در جلوی آن قرار دهیم. به همین دلیل ، قبل از اینکه به جزئیات خونین معماری پلتفرم بپردازیم ، کمی در مورد متن و مفروضات کلیدی صحبت خواهیم کرد.

ASSUMPTIONS

در این داستان فرض خواهیم کرد. در حال طراحی بازار اولیه هستید. علاوه بر این ، این یک شرکت خواهد بود که در یک بازار رقابتی شروع می شود. می توانید آن را یک استارتاپ بنامید.

این دو فرض نشان می دهد که مدل مشاغل سرمایه گذاری آزمایش نمی شود. و این به نوبه خود مستلزم نیازهای خاصی برای نرم افزار در زیر آن است. به عبارت دیگر ، برای دستیابی به زمان مناسب برای بازاریابی ، بسترهای نرم افزاری باید:

  • برای دستیابی سریع سناریوهای جدید و غیرمنتظره تجاری
  • برای تغییر به صورت روزانه بسیار آسان
  • آماده برای پردازش و توسعه دهندگان سریع در خارج از کشور

اما باید این توانایی را فراهم آورد:

  • از داده ها بیاموزید
  • مقیاس معقول وقتی ترافیک غیر منتظره به سکوی برخورد می کند
  • بخش های مختلفی را وصل کنید

همچنین واقعیت مقاله عنوان فرضیه جدی را معرفی می کند. ما می خواهیم نرم افزار Marketplace را از ابتدا بسازیم اما چرا و از این به بعد "از ابتدا" چیست؟

"از SCRATCH" از بین برده شده

معمولاً ، وقتی این اصطلاح را می شنوم ، چیزی مثبت در ذهنم جاری می شود. چرا؟ از آنجا که من بلافاصله یک پروژه Greenfield را با آزادی انتخاب روش های نرم افزاری و ابزار ابزار تصور می کنم. تصور می کنم داشتن این نوع آزادی باید به من اجازه دهد نرم افزار درست را به روشی درست بسازم.

برای امروز بسازید ، برای فردا طراحی کنید

اما آیا این یک تناقض در ارتباط با سرعت توسعه نیست که ما تصور می کنیم دغدغه اصلی ماست؟ آیا اجرای هر بخشی از بازار به محکومیت خود کند است؟ ما واقعاً نمی دانیم این بستگی به عوامل زیادی دارد که ما نمی خواهیم به هر نتیجه گیری بپردازیم.

آنچه ما می خواهیم به جای آن بیان کنیم یک رویکرد متفاوت برای ساختن نرم افزار تجارت الکترونیک است. ما دیده ایم که این کار با موفقیت در کسب و کار اینترنتی با رشد سریع دو بار مستقر شده است. در واقع ، ما بخشی از هر دو پروژه بوده ایم.

این سرعت از سرعت مورد نیاز توسعه را به عنوان یک اولویت تلقی می کند و در عین حال ، به تیم توسعه دهنده درجه آزادی کافی می دهد تا معماری نرم افزار خود را بسازد.

آنچه ما پیشنهاد می کنیم جمع آوری یک سکوی اولیه بازار مرحله اولیه با مخلوط کردن مدرن و در عین حال اثبات شده API-first platform. ما به طور خاص بر روی:

  • CRM و سایر ابزارهای پشتیبانی فروش
  • API های بازاریابی و تجارت الکترونیکی
  • خدمات مشتری SaaS

در پست های بعدی می خواهیم به تشریح چگونگی ایجاد چنین راه اندازی و چگونگی ادامه کار و راه اندازی آن تا زمانی که تجارت به اندازه کافی بالغ شود تا تجدید نظر کند و شاید برخی از قسمت های سیستم را تأمین کند. به طور خاص ، ما قصد داریم تا شرح دهیم: [معماری کلی] ، معماری کلی ،

  • بهترین شیوه های ادغام ، نکات اجرایی ،
  • و سرانجام ، مزایا و اشکالات سیستم عامل های API شخص ثالث
  • همه اینها در پرتو نور بهبود زمان برای بازاریابی در بازارهای آنلاین.

    آخرین اما مهم نیست ، در حالی که ثابت شده است که این مجموعه برای ما مؤثر است ، ما نیز نقاط ضعف آن را یاد گرفته ایم. ما خوشحالیم که آنها را نیز به اشتراک بگذاریم.

    متأسفانه ، ما هیچ اسم فانتزی برای این مجموعه نیاوردیم. اگر ایده ای دارید ، از طریق voucherifyio به ما اطلاع دهید.

    آنچه شما واقعاً می خواهید برای ساختن؟

    بدون آگهی بیشتر ، ما می خواهیم یک بازاری بسازیم که مطابق طراحان سخت افزار با سازنده سخت افزار باشد. این مانند tindie.com/biz است اما به جای اینکه یک صفحه توصیه باشد ، می تواند بر معاملات نظارت داشته باشد. بیایید به پلتفرم ما Manufaktura (که یک کلمه لهستانی برای "تولید کاردستی" است) بنامیم.

    مدل کسب و کار به شرح زیر است: تصور کنید که شما یک نمونه اولیه را طراحی کرده اید ، کمپین Kickstarter شما به خوبی کار کرده است و اکنون به دنبال تهیه کننده قابل اعتماد هستید. این زمانی است که Manufaktura بازی می کند. شما نیازهای خود را توصیف می کنید و یک درخواست ارسال می کنید و تولید کنندگان می توانند پیشنهادات خود را ارائه دهند.

    علاوه بر این ، مدیریت متوجه طاقچه های دیگر شده است. آنها پیش بینی می کنند این پلتفرم می تواند آژانس برای قراردادهای پشتیبانی و نگهداری مکرر باشد. این لازم نیست که برای مرحله اول در نظر گرفته شود ، بلکه باید چیزی را در پشت سر خود نگه دارید.

    یک چیز دیگر وجود دارد که باید بخاطر بسپارید. تجارت با رقابت شدید شروع می شود. در حال حاضر 2 شرکت دیگر نیز وجود دارند که می خواهند یک طاقچه مشابه را فتح کنند. ما باید عجله کنیم زیرا شانس این است که رهبر بازار همه اینها را بگیرد. بنابراین ، بیایید به تجارت بپردازیم.

    سلب مسئولیت: هنگام ساختن یک بازارچه مانند این ناشناخته های بسیاری وجود دارد. کشف کردن "راه درست" به کار زیادی نیاز دارد. بنابراین ، ما تصوری نداریم که آیا این تجارت بتواند پایدار باشد و ما از ادعا در مورد اینکه هر یک از فرضیات تجاری ما صادق است ، فاصله داریم. با این وجود ، ما می خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه Manufaktura می تواند کار کند و برخی از موانع کسب و کار ساخته شده اما بالقوه را بر طرف کند.

    کامپوننت های بازار

    بازارها جانوران پیچیده ای هستند. چیزهای زیادی وجود دارد که باید به آنها فکر کنید. برای وخیم تر شدن اوضاع ، بخش های جداگانه این سکوی معمولاً در هم تنیده شده اند و مشخص کردن مؤلفه های برش پاک دشوار است. برای بدتر شدن امور ، نام بردن چیزها سخت است . بنابراین لطفاً وقتی برخی از دسته ها با کنوانسیون هایی که آموخته اید مطابقت ندارند ، با ما همراه باشید.

    ما به ستون های زیر توجه نکردیم. این تفکیک در پست های آینده ترسیم خواهد شد:

    • مدیریت سفارش – نحوه انجام سفارشات از طریق سکو به شکلی که به چندین نفر / ادارات اجازه می دهد تا به همکاری بپردازند
    • زیرساخت سکو و نظارت و بازیابی – استفاده از اقدامات نظارت و هشدار دهنده ، دستورالعملهای رسیدگی به خطا ، بازیابی دستی و اتوماتیک
    • بازاریابی ایمیل و پیام کوتاه – استفاده از API های ایمیل و پیامک در کانال های بازاریابی
    • پرداخت و فاکتورها – گزینه ها و دروازه های مختلف پرداخت ، پرداخت های مکرر ، پرداخت صورتحساب و فاکتورها
    • خدمات مشتری – ایجاد کمپین های ایمیل برای ورود به سیستم مشتری ، سازماندهی پشتیبانی و مدیریت پرونده
    • مشتری ردیابی – نحوه ردیابی کانال های بازاریابی و کاربران بصورت آنلاین ، آزمایش A / B
    • گزارش گیری – جمع آوری و تجسم داده ها
    • تبلیغات – چگونگی ایجاد ترافیک بیشتر و جذب مجدد مشتریان موجود
    • حمل و نقل – خودکار سازی حمل و نقل

    و برای اینکه زیرساخت های زیرکانه ای به شما ببخشد ، می توان گفت ما از تعداد زیادی استفاده خواهیم کرد سیستم عامل SaaS / API و یک سیستم ارتباطات کوچک کوچک که در هرووک میزبانی شده است. معماری کلی به شرح زیر است:

    اولین امتیاز

    اولین پست در مورد تهیه یک محیط توسعه دهنده نخواهد بود. در این زمان نه جنکینز ، نه داکر ، نه AWS و نه طرحواره DB. در حال حاضر زمان برای آن چیزها وجود ندارد. برگه سفارشات اکسل در حال نگهداری وخیم تر و بدتر می شود و روند پیشنهاد منوفاکتورا را به تأخیر می اندازد. بیایید آن را با یک سیستم سفارش دهی مناسب جایگزین کنیم!

    {{CTA}}

    بیاموزید که چگونه می توانید مشتری و مشتری خود را با استفاده از سکوی مبتنی بر انگیزه بهبود دهید

    شروع به کار آزمایشی رایگان

    {{ ENDCTA}