نرخ تبدیل کاربر همیشه جنبه های اصلی تجارت الکترونیکی بوده است. برنامه تلفن همراه به دنبال راه های جدیدی برای بهبود تبدیل است.

ستون بهینه سازی نرخ تبدیل یک زیرساخت عمیق آزمایش A / B است. در حالی که راه حلهای خوب برای توصیف وب وجود دارد ، صنعت تلفن همراه هنوز یک رهبر معرفی نکرده است. در این مقاله ، ما به یکی از مقرون به صرفه ترین راه اندازی ها – آزمایش های محتوا با Google Tag Manager (GTM) می پردازیم.
چرا GTM
استفاده از GTM برای آزمایش های محتوای تلفن همراه ایده ای رایج نبوده است تیم ما ، یعنی تا آمازون اعلام كرد كه پشتیبانی از خدمات آزمایش A / B خود را كه ما از آنها استفاده می كنیم ، قطع می كنند. ما مجبور شدیم یک جایگزین پیدا کنیم بنابراین تصمیم گرفتیم ابزاری را که قبلاً از آنها استفاده می کردیم جستجو کنیم. این ما را به سمت مدیر Google Tag سوق داد.
پس از خواندن توضیحات ویژگی Content Experiments ، معلوم شد که این می تواند گزینه ای مناسب باشد. چرا؟ از آنجا که:
- این رایگان است
- این ابزاری است که ما قبلاً می شناسیم ،
- و ، ما واقعاً می توانیم به بازاریابانمان اجازه دهیم بدون نیاز به کمک توسعه دهنده ، بازاریابی درون برنامه ای را بهینه کنند. [19659010] ما تصمیم گرفتیم که این کار را واگذار کنیم و از آن زمان با آن گیر کرده ایم. اکنون ، ما می خواهیم این ابزار را به نمایش بگذاریم تا بتوانید بفهمید که آیا می تواند مناسب تلاش های تست A / B تلفن همراه شما نیز باشد.
GTM چیست؟
اگر نباشید یک کلمه توضیح است. با مدیر Tag آشنا شوید. مورد اصلی استفاده آن ساده سازی مدیریت ردیابی در برنامه های وب و موبایل است. این امکان را به شما می دهد بدون نیاز به انتظار برای به روزرسانی کد وب سایت ، برچسب های شخصی خود را برای ردیابی تبدیل ، تجزیه و تحلیل سایت یا بازاریابی مجدد اضافه کنید و به روز کنید. علاوه بر این ، API Experiments را ارائه می دهد. در اینجا چگونگی عملکرد آن آمده است.
EXPERIMENT
بیایید برای بیان بهتر مسئله ای که GTM حل می کند بیاییم داستانی را ارائه دهیم. بیایید فرض کنیم که ما می خواهیم به راشل (بازاریاب) امکان تنظیم آزمایش های چند متغیره در برنامه تلفن همراه خود را بدهیم.
او می خواهد یک سناریوی ساده را آزمایش کند – بررسی کند که چگونه 2 عناوین مختلف بر روی کاربر تأثیر می گذارد. او فرض می کند که نسخه فعلی نتایج بدتری را نسبت به ایده های جدید خود در ذهن خود به همراه خواهد داشت و می خواهد تعامل با مدت زمان جلسه را اندازه گیری کند.
بنابراین ، چگونه می توانیم با GTM به این پرونده نزدیک شویم؟ به نظر می رسد چیزی شبیه به این است:
- راشل از GTM برای آزمایش های جدید استفاده می کند.
- برنامه برای دریافت پارامترهای آزمایشی که ظاهر و رفتار آن را تغییر می دهد به GTM متصل می شود.
- برنامه برای کاربر ارسال می کند. ردیابی اطلاعات به GTM ، که به نوبه خود آنها را به گوگل آنالیتیکس سوق می دهد.
اکنون که یک مرور کلی در فرآیند داریم ، بیایید آن را بشکنیم و هر مرحله را از پایین به بالا اجرا کنیم.
PREREQUISITES:
- اولین قدم ثبت نام در حساب GTM رایگان GTM است (در صورت نداشتن یکی). در این مرحله ، باید یک برچسب Google Analytics را برای ردیابی در نظر بگیرید. با این آموزش فقط چند دقیقه طول می کشد.
- وقتی این کار انجام شد ، ما باید GA را برای کار با آزمایش های محتوای تلفن همراه پیکربندی کنیم. برای این کار ، باید یک Mobile View ویژه اضافه کنید و سپس آن را با GTM پیوند دهید. در اینجا نحوه انجام این کار براساس Google آورده شده است: روی روی پیوند Google Views Analytics کلیک کنید و پیوند حساب خارجی خود را تنظیم کنید. برای ایجاد یا به روزرسانی یک حساب کاربری خارجی باید به یک ویژگی Google Analytics
VARIATIONS
با تنظیم GTM ، می توانیم به طرح آزمایش برسانیم. ما با تعریف شروع می کنیم که چه قسمتهای محتوا در برنامه متفاوت خواهد بود. این به ما می گوید چگونه می توان تغییرات را در جادوگر GTM ترسیم کرد و به توسعه دهندگان نیز امکان می دهد که به ترتیب کد را به روز کنند.
بنابراین ، در مورد راشل این کار ساده است. او فقط 2 نسخه از عنوان را دارد ، نسخه اصلی و نسخه ای که می خواهید نسخه اصلی را در برابر آن آزمایش کنید:
- "تماس اصلی به عمل"
- "تماس با مثال برای اقدام شما نمی توانید کمک کنید اما کلیک کنید"
برای گنجاندن این انواع در GTM ، به متغیرها بروید و یک آزمایش محتوا Google Analytics جدید ایجاد کنید.

در جادوگر ، اولین قدم برای قرار دادن نسخه اصلی و متنوع است. پارامترهای داخل ویرایشگر. برای انجام این کار ، بر روی مورد "اصلی" کلیک کرده و مانند تصویر زیر پارامتر عنوان را با مقدار مربوطه تایپ کنید. همین کار را برای اولین تنوع انجام دهید. (توجه داشته باشید که ویرایشگر از JSON پشتیبانی می کند ، به این معنی که می توانید ساختارهای متغیر را نیز وارد کنید ، همچنین ساختارهای متغیر تودرتو را نیز وارد می کنید.)

مرحله دوم انتخاب هدف آزمایشی است. همانطور که گفته شد ، راشل قصد دارد مدت زمان کاربران را در برنامه اندازه گیری کند. این یکی از اقدامات هدفمند داخلی در GTM است ، بنابراین می توانید فقط از منوی کشویی آن را انتخاب کنید. (به خاطر داشته باشید که او همچنین می تواند از اهدافی که قبلاً در گوگل آنالیتیکس ردیابی کرده ، مانند ثبت نام ، تبدیل و غیره استفاده کند.).
آمار
حالا که او تعریف کرد که چه چیزی را به کاربران نشان می دهد ، بگذارید را تعریف کنیم برای انجام آن. GTM در اینجا نیز به نجات می رسد ، راهی آسان برای تعریف فرکانس قرار گرفتن در معرض تغییرات می دهد. به تصویر زیر مراجعه کنید ، این توضیحات کاملی دارد:

در این مرحله نکته برجسته ای وجود دارد: همه کارهای آماری توسط مدیر Tag انجام می شود. توسعه دهندگان نیازی به آگاهی از تعداد تغییرات یا آستانه های دیگر راچل در آزمایش او ندارند. Tag Manager SDK خود توزیع انواع را کنترل می کند و این واقعیت را نشان می دهد که کاربر تغییر خاصی را مشاهده کرده است.
GTM همچنین مجموعه دیگری از قوانین را برای کنترل هنگامی که آزمایش خاص باید فعال باشد ارائه می دهد. به عنوان مثال. ممکن است راشل بخواهد این آزمایش را فقط به افرادی که از برنامه وی در نسخه خاص استفاده می کنند ، منتقل کند. او می تواند خودش را درون جادوگر پیکربندی کند:

همچنین باید بدانید که GTM با شرایط زیادی (همچنین متغیرهای سفارشی) همراه است تا بتواند کاربران را از این آزمایش غیرفعال کند. تصور کنید که او می خواهد فقط کاربران پریمیوم را هدف قرار دهد یا آزمایش را به آلمان محدود کند ، این همه در نوک انگشتان او با جادوگر قاعده است.
DEPLOY AND PUBLISH
خوب ، بنابراین راشل اولین آزمایش خود را تعریف کرد. قبل از اینکه بتواند آن را زنده بسازد ، باید آن را با توسعه دهندگان تأیید کند. دلیل نیاز وی برای انجام این کار این است که تیم توسعه باید تأیید کند که از همان کلیدهای متغیر در کد برنامه استفاده می کنند. در غیر این صورت ، این کار به سادگی انجام نمی شود.
پس از انجام این کار ، او می تواند آزمایش را شروع کند. با کلیک بر روی دکمه Publish پایین می آید و انواع آن در حال انجام است.

راشل می تواند چگونگی عملکرد تغییرات در بخش آزمایش Google Analytics را ارزیابی کند. [19659051] آزمایش های A / B با Google Analytics “/>
همانطور که در بالا توضیح داده شد ، GTM در طول آزمایش مراقب کاربرانی است که در معرض انواع قرار می گیرند. همچنین با پایان آزمایش ، تغییرات برنده را انتخاب می کنید. به طور کلی ، در واقع نیازی به توسعه دهندگان برای کمک به در هر مرحله دیگر از کمپین نیست.
خلاصه
این فقط یک معرفی مختصر برای آزمایش های محتوای موبایل با GTM است. این ابزار راه بیش از آنچه نشان داده ایم ارائه می دهد و ما شما را تشویق می كنید كه خودتان آزمایش كنید. منحنی یادگیری نسبتاً کم است ، به علاوه ، اگر از قبل از GTM برای مقاصد دیگر ردیابی استفاده می کنید ، زیرساخت آزمایش A / B جامد و رایگان ممکن است به همان اندازه که فکر می کنید فاصله نداشته باشد.