اما گزینه های بسیاری برای GA در بازار مانند Parse.ly ، KISSMetrics ، Clicky ، Woopra یا Piwik وجود دارد. در این مقاله می خواهیم به پیویک بپردازیم.
چرا کسی می خواهد قدم به قدم از GA فکر کند؟ چرا ما؟
اول از همه ، ما به داده های بازدید کننده خام نیاز داشتیم تا یک مدل BI سفارشی را روی آن بسازیم و ما احساس نمی کنیم 150،000 دلار در سال در Google Analytics Premium هزینه کنیم. ما به ابزاری احتیاج داشتیم که قادر به تحمل بار سنگین (حداکثر 1000 عمل در دقیقه) و تن داده باشد. علاوه بر این ، ما نمی خواهیم از رابط کاربری راحت صرف نظر کنیم. بنابراین ، به طور خلاصه ، ما به دنبال GA Premium بودیم ، اما رایگان . پیویک معیارها را رعایت می کند و به همین دلیل گاهی اوقات "حریف جدی" خوانده می شود.

پیویک یک راه حل منبع باز و منبع آزاد است که توسط بیش از 900000 وب سایت استفاده می شود. به خصوص در اروپا محبوب است – به عنوان مثال این کشور 16٪ سهم بازار در آلمان (بر اساس حوزه های سطح بالا) دارد. این توسط یک جامعه پر رونق و یک تیم عالی پشتیبانی می شود. از آنجا که این نرم افزار به طور عمده خود میزبان است ، نیاز به مدتی سرمایه گذاری دارد ، اما در ازای آن هزینه های زیادی را پرداخت می کند.
(سلب مسئولیت – ما به هیچ یک از ارائه دهندگان ذکر شده در اینجا وابسته نیستیم. راه)

این است که می توانید اطلاعات را بپذیرید
حریم خصوصی داده ها نگرانی اصلی بسیاری از کاربران است. فعالیت اینترنت شما می تواند هرگونه اطلاعاتی راجع به زندگی یا کار شما فاش کند. ذکر این واقعیت که اکثر وب سایتها توسط چندین شرکت ردیابی می شوند . طی سالهای گذشته ، آگاهی در مورد موضوع به طور مداوم در حال رشد است.
با Piwik شما 100٪ مطمئن هستید که نه گزارش ها و نه گزارش ها به سرورهای دیگر ارسال نمی شوند – در پایان تمام داده های شما با خیال راحت در پایگاه داده MySQL خود ذخیره می شوند. هرگز به اشخاص ثالث تقسیم نمی شود.
RAW DATA SCIENCE
مزیت دیگر انعطاف پذیری است که هنگام دسترسی به داده های خام بدست می آورید.
برای بازیکنان بزرگی که سرمایه های زیادی سرمایه گذاری می کنند. پول در بازاریابی ، در بین کانال های بازاریابی متعدد ، فن آوری ها ، کمپین ها و کشورها ، بسیار مهم است که بتوانید تأثیر همه اقدامات بازاریابی خود را بطور دقیق اندازه گیری کنید.
این شرکت ها معمولاً گزارش های پیچیده را بکار می گیرند. هوش تجاری داده های مختلف را در چندین منبع حل می کند ، یا حتی راه حل های کمکی برای یادگیری ماشین را برای کمک به ردیابی KPI های تعریف شده اجرا می کند.
بدون دسترسی به داده های خام ، به سختی امکان پذیر نیست. برای راه اندازی هر یک از این راه حل های پیشرفته. با Piwik به داده های خام خارج از جعبه (پایگاه داده SQL یا صادرات CSV) دسترسی پیدا می کنید. در حالی که برای به دست آوردن آن با GA ، شما باید هر سال به Premium بروید و پول سنگینی بپردازید.
پرداختن به AD BLOCKERS
در دنیای تبلیغات آزار دهنده ، نرم افزار مسدود کننده تبلیغات بسیار رایج شده است. برخی گزارش ها ادعا می كنند كه "مسدود كردن آگهی در 12 ماه گذشته 41٪ در سطح جهان رشد یافت." در نتیجه ، این ابزارهای مسدود کردن آگهی قابلیت ردیابی بازاریابی را از طریق تبلیغ کنندگان شخص ثالث به طور قابل توجهی محدود می کند. در نتیجه ، اطلاعات تجزیه و تحلیل مشتری شما به احتمال زیاد ناقص یا مغرضانه است.

بدیهی است ، روش هایی وجود دارد که توسعه دهندگان بتوانند با این GA در مورد این محدودیت ها کار کنند ، اما معمولاً این محکوم به نبرد گمشده علیه مسدود کننده های تهاجمی و انعطاف پذیر است. [19659008] یک راه حل منبع باز و خود میزبان – مانند Piwik – به شما امکان می دهد اسکریپت های پیکسل ردیابی را سفارشی کنید یا آدرس URL ردیاب را بازنویسی کنید تا به طور مؤثر از بلاکرهای تبلیغاتی دور شوید و در نتیجه داده های تجزیه و تحلیل خود را بسیار حفظ کنید کاملتر.
"قانون COOKIE"
در مارس 2011 ، مرکز مستقل برای محافظت از حریم خصوصی در آلمان (ULD) پیویک را به عنوان نرم افزار تجزیه و تحلیل وب سازگار با حریم خصوصی توصیه کرد. ( منبع )
در ژانویه سال 2014 ، مرکز حفاظت از حریم خصوصی داده ها در فرانسه (CNIL) پیویک را به عنوان تنها ابزاری که به راحتی می تواند از رعایت کامل مقررات حریم خصوصی اطمینان کند ، توصیه کرد. در ژوئیه 2014 CNIL فرانسوی Piwik را توصیه می کند: تنها ابزار تحلیلی که نیازی به رضایت کوکی ندارد. ( منبع )
رعایت حریم خصوصی پیویک توسط بسیاری از آژانس های دولتی که قبلاً به پیویک (در اروپا ، آسیا ، آمریکای شمالی ، آفریقا) اعتماد دارند و به آنها اعتماد می کنند برای ارائه تجزیه و تحلیل وب خود میزبان اعتماد نشان می دهد. ( منبع )
به طور خلاصه ، Piwik با کوکی های معلول ، آدرس های IP بازدید کننده ناشناس و یک دکمه opt-out در وب سایت شما اجازه می دهد تا شما را با قوانین اروپایی و بدون اطلاع کوکی آزار دهنده مطابقت دهید ، در حالی که شما هنوز هم جمع می کنید تجزیه و تحلیل مشتری شما نیاز دارید.

توافق نامه ایمن HARBOR
توافق نامه بندر ایمن مجموعه ای از قوانین است که توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده تهیه شده است. این مورد در سال 2000 به دست آمد و یک راه مناسب برای شرکت های آمریکایی فراهم آورده است تا داده ها را از اروپا دریافت کنند ، بدون آنکه قوانین اروپایی را نقض کنند.
در 6 اکتبر 2015 ، توافق نامه بندرگاه ایمن بندر نامعتبر است ، اگرچه . چه مفهومی داره؟ اصولاً ، به عنوان یک شرکت اروپایی ، باید در حین اشتراک داده های شخصی یا حساس کاربران با اشخاص ثالث ، مراقب باشید ، زیرا این وظیفه شماست برای تضمین سطح کافی از حفاظت از داده ها.
در واقع ، بیش از 5،000 شرکت های آمریکایی ، از جمله گوگل ، مجبورند مقامات حفاظت از داده های اتحادیه اروپا را در مورد شیوه های حفظ حریم خصوصی خود ثبت و اطلاع دهند و یک بند یا پیوست جدید پردازش داده را صادر کنند (به عنوان مثال Google ، Salesforce ). [19659008] با پیویک به عنوان یک راه حل میزبان خود ، شما از انتخاب و ذخیره اطلاعات در دسترس هستید. نیازی نیست نگران باشید که آیا ارائه دهندگان خدمات مستقر در ایالات متحده داده های حساس شما را با حفاظت کافی اداره می کنند.
چه چیزی بیشتر؟
بیشتر ویژگی های پیویک مربوط به Google Analytics است – مانند گزارش در زمان واقعی ، تقسیم بندی ، داشبورد قابل تنظیم ، رفتار ردیابی و تبدیل ، تجزیه و تحلیل تجارت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی و موارد دیگر.

علاوه بر این ، مناطقی وجود دارد که پیویک می تواند GA را شکست دهد:
- فایلهای ردیابی بارگیری (GA نیاز دارد ارسال رویداد سفارشی برای انجام این کار) ،
- ردیابی لینک های برون مرزی ،
- ردیابی رها سبد خرید ،
- نقشه راه روشن با اهداف بلند مدت برای دستیابی به ،
- ردیابی خاص بازدید کننده همراه با رفتار و سابقه خرید سبد خرید ، برخلاف جمع آوری فقط آمار ترافیک عمومی ،
- اجازه می دهد پلاگین شخص ثالث برای ویژگی های اضافی.
برخی از طرفین پایین نیز وجود دارد:
- شما به Google AdWords o بینش نمی دهید اگرچه ، AdSense ،
- شما اطلاعات زمینه دیگری را که Google ارائه می دهد ، مانند: سن ، جنسیت ، علایق ، دریافت نمی کنید.
پرونده ما
ما از داده های خام پیویک برای اندازه گیری میزان ترافیک در وب سایت در طول استفاده کردیم. تبلیغات تبلیغاتی در تلویزیون و پیگیری رفتار بازدید کنندگان. به طور خلاصه ، هدف این بود – چگونه می توان تاثیر یک کمپین تلویزیونی را اندازه گیری کرد؟
نکته جالب این است که تبلیغات تلویزیونی یک کانال بازاریابی مستقیم قابل ردیابی نیست – یعنی تشخیص اینکه چه تعداد پرداخت مشتریانی که پس از نمایش یک نقطه خاص در تلویزیون به دست آورده اید ، پرداخت می کنید. واضح ترین ایده این است که ترافیک آنلاین را رعایت کنید و افرادی را که در عرض چند دقیقه پس از پخش زمان پخش نقطه تلویزیون از وب سایت شما بازدید می کنند ، فرض کنید تا از فعالیت شما خارج شود. در کنار آن ، تکنیک های دقیق تری وجود دارد که تداخل ناشی از سایر کانال ها و کمپین های بازاریابی یا روند فصلی را در نظر می گیرد.
به همراه شرکای تجاری ما ، از یک روش غیر مستقیم استفاده کردیم که به همبستگی کانونی موقت تحلیل . به طور خلاصه ، با تجزیه مجموعه سری KPI به سری زمانی KPI مربوط به یک کانال بازاریابی خاص ، و سری های زمانی KPI مربوط به عوارض جانبی ، ما توانستیم توضیح دهیم که چگونه برنامه تلویزیونی تحت تأثیر KPI تأثیر می گذارد. [19659008] به طور خلاصه ، ما به داده های بازدید کننده خام نیاز داشتیم تا به ماشین های BI ما وارد شوند و تا آنجا که ممکن است اطلاعات را تحت فشار قرار دهند تا برای برنامه های تبلیغاتی آتی که برنامه ریزی شده بود ، آماده شوند. با بودجه محدود و فقط برنامه GA ، ما قادر به کم کردن آن نخواهیم بود.
در نتیجه ، ما به افزایش ROI بلند مدت هزینه های تجاری تلویزیونی کمک کردیم. علاوه بر این ، بر اساس داده های جمع آوری شده ، ما همچنین توانستیم تخصیص بودجه را برای تبلیغات تجاری آینده بهبود بخشیم.
نتیجه گیری
پیویک می تواند رقیب جدی برای Google Analytics باشد. هر دو ویژگی های شگفت انگیزی را ارائه می دهند. در حالی که GA برای تنظیم فوق العاده ساده است ، با پیویک باید چند ساعت سرمایه گذاری کنید تا زیرساخت ها را تنظیم کنید و سپس احتمالاً چند مورد دیگر برای تنظیم دقیق نرم افزار به نیازها و ترافیک خود نیاز دارید.
اگر شما یک کاربر معمولی هستید بدون نیاز به شرایط خاص ، شما خوب است که با GA بروید. اما اگر مزیت کنترل کامل بر داده ها به مراتب از معایب میزبانی از خود پیشی می گیرد ، مطمئناً Piwik را گزینه خوبی در نظر بگیرید.
با ما باشید – پست بعدی ما در سری Piwik باعث می شود که بیشتر جنبه فنی داشته باشد – تنظیم زیرساخت های OpenShift و Amazon EC2 ، تست بار و تنظیم عملکرد ، عملیات و مقیاس پذیری.
بیاموزید که چگونه تبلیغات تبلیغاتی را با کدهای کوپن منحصر به فرد ردیابی کنید.