برنامه پاداش یک روش انگیزه و متقابل برای پاداش دادن به وفاداری مشتری است که باعث تقویت وکالت در برند و درگیر شدن مشتری می شود. در اینجا چگونگی راه اندازی آن آورده شده است.
خلاصه
هیچ راه خوبی برای ایجاد برنامه پاداش های سفارشی وجود ندارد. می توانید این تجربه را گیم کنید ، پاداش های پولی و غیر پولی را ارائه دهید ، به طور کامل موبایل یا پاداش شخصی سازی کنید. هر کاری که شما انجام دهید ، سیستم های پاداش ، مانند Voucherify ، می توانند برنامه شما را به واقعیت تبدیل کرده و با تجارت خود ارائه انعطاف پذیری ، قیمت مناسب و مقیاس پذیری را توسعه دهند.
برای پاسخ های دقیق تر ، پست زیر را دنبال کنید.
مشاغلی مانند Sephora ، Starbucks یا Zalando پتانسیل اجرای یک برنامه پاداش را دیدند و به نمونه هایی از چگونگی انجام درست کارها تبدیل شدند. اما اگر مشاغل كوچك تری دارید نگران نباشید – با كمك نرم افزار پاداش اختصاصی و پلتفرم ، می توانید بدون هیچ وقت برنامه ای برای پاداش های سفارشی راه اندازی كنید.
اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتری هستید وفاداری ، ما به شدت توصیه می کنیم این مقاله را برای شروع کار بررسی کنید.

بهترین نمونه برنامه های پاداش و نحوه بازآفرینی آنها با استفاده از نرم افزار پاداش اختصاصی؟
اجازه دهید برخی از برنامه های برتر وفاداری را بررسی کنیم و ببینیم چه چیزی باعث ایستادگی آنها می شود. [19659010] برنامه خودی زیبایی Sephora – ارائه جوایز شخصی شده
Sephora مارک تجاری پیشرو در خرده فروشی پرستیژ جهانی است. این شرکت در سال 1970 در فرانسه تأسیس شد و برنامه وفاداری خود را در سال 2007 (که فقط در ایالات متحده و کانادا موجود است) راه اندازی کرد و از آن زمان تاکنون یکی از بهترین ها در نوع خود محسوب می شود. این یک سیستم پاداش رایگان است که به شما این امکان را می دهد تا مشتریان بتوانند امتیاز کسب کنند و آنها را برای پاداش (به طور معمول نمونه محصولات لوکس یا بسته های محصول) بازخرید کنند که در بازار پاداش می توانید در آنجا جایزه شخصی داشته باشید و محصولاتی را دریافت کنید که به عنوان مثال با پوست شما مطابقت دارد یا رنگ مو.
مکان ها بسیار آسان است و برنامه به صورت آنلاین (همچنین از طریق برنامه) و آفلاین در دسترس است. جالب است که ممکن است مشتریان نیز کارتهای مخصوص (سفید ، سیاه و طلایی) برای اثبات ملموس شرکت در برنامه دریافت کنند.
قابل توجه ترین عناصر برنامه Sephora gamification است – این برنامه به سه طبقه (خودی ، خودی بسیار مهم زیبایی و روژ) تقسیم می شود. هر ردیف براساس مبلغی است که مشتری هر سال تقویم را برای کالاهای سپهر صرف می کند ، بنابراین برای رسیدن به وضعیت VIB مشتری باید 350 دلار خرج کند و به وضعیت روژ برسد – 1000 دلار. هر لایه معاملات ، پاداش و انگیزه خاصی را ارائه می دهد ، به عنوان مثال وضعیت روژ حمل و نقل رایگان 2 روزه را ارائه می دهد. هر وضعیت امتیاز بیشتری را برای هر دلار که صرف می کنید به شما می دهد:
Beauty Insider – 1 $ – 1 Beauty Point
خودی زیبایی بسیار مهم – 1 دلار – 1.25 نقطه زیبایی
Rouge – 1 $ – 1.5 امتیازات زیبایی
Sephora همچنین با ارائه معاملات ویژه و محدود به زمان برای محصولات خاص (به عنوان مثال اعطای 3 برابر امتیاز بیشتر) این برنامه را جالب می کند و به این ترتیب احساس فوریت ایجاد می کند.

به طور خلاصه ، برنامه پاداش سپورا در محور مشتری متمرکز است و به شدت شخصی سازی می شود که باعث می شود مشتری احساس ویژه و قدردانی کند. Sephora نه تنها کالاهای رایگان و با کیفیت بد را ارائه نمی دهد بلکه در این برنامه سرمایه گذاری می کند تا آن را برای مشتریان سودمند کند و بنابراین این برنامه واقعاً احساس می کند که مارک به مشتریان باز می گرداند.
ما مطمئن هستیم که اکنون شما به خودتان فکر می کنید – آیا می توانم برنامه Sephora را با استفاده از نرم افزار پاداش Voucherify تکرار کنم؟ البته که می توانی! حال ما می خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه می توانید از سیستم Voucherify برای بازآفرینی سیستم ردیف Sephora استفاده کنید:
1. در مرحله اول ، شما باید بخش های مشتری را ایجاد کنید که بتواند قبلاً در بین مشتریان خود جمع شود (اگر قبلاً آنها را با CSV وارد کرده اید یا با CRM خود با استفاده از API همگام سازی کرده اید) یا خالی (ممکن است بعداً آنها را جمع کنید) که این کار را برای اولین بار راحت کرده است مقدمات را قبل از آپلود داده های مشتری خود قرار دهید.
اطمینان حاصل کنید که بخش های بروزرسانی خودکار را ایجاد کنید تا مشتریان جدید که با معیارهای ردیف مطابقت دارند ، بطور خودکار بدون اینکه شما به طور دستی پایگاه داده خود را به روز کنید ، به طور خودکار بالا بیایند.
2. در مرحله بعد باید معیار پاداش را برای بخش داده شده تعریف کنید. Sephora مخاطبان خود را بر اساس تعداد کل سفارشات تقسیم می کند ، بنابراین بیایید همین کار را انجام دهیم.

این روند را تکرار کنید تا اینکه شما سه بخش مشتری مرتب را ایجاد کرده اید که در تعداد کل سفارشات متفاوت است. تبریک می گویم و هر بار ایجاد یک بخش جدید ، ذخیره را کلیک کنید.
- اکنون ما می توانیم از این بخش ها برای ایجاد برنامه پاداش جدید شما استفاده کنیم.

این تمرین را می دانید – ابتدا اطلاعات کلی در مورد کمپین خود ارائه دهید ، مانند: نام و جدول زمانی. Sephora هیچ محدودیتی برای مدت زمان برنامه ایجاد نمی کند ، اما در صورت لزوم Voucherify شما را تحت پوشش قرار داده است زیرا ممکن است تبلیغات خود را فقط در روزهای منتخب هفته مثلاً انجام دهید. در روزهای جمعه یا کارتهای وفاداری خود را حساس به زمان ، مثلاً. شما ممکن است پیوند فعال سازی را به کارت ارسال کنید که ممکن است طی 24 ساعت منقضی شود.
خالق ما انعطاف پذیری بزرگی را نه تنها از نظر برنامه ریزی بازه های زمانی مناسب ارائه می دهد ، بلکه ممکن است از " به روزرسانی خودکار نیز استفاده کنید." گزینه ای بدین معنی است که اگر بیش از حد کارت های وفاداری که در ابتدا تعیین کرده اید ، کمپین شما بطور خودکار تمدید می شود.
همچنین می توانید الگوی کد کارتهای وفاداری ، مانند طول کد ، پیشوند یا پس زمینه را تنظیم کنید. همچنین می توانید کدهای شخصی مانند "For-Jane" ایجاد کنید.

3. در مرحله بعد ، برای برنامه پاداش خود قوانین درآمد را تعیین کنید. همانطور که از نام این محصول پیداست ، این قوانینی هستند که تعیین می کنند وقتی مشتریان شما در برنامه وفاداری شما امتیاز کسب می کنند. برای ایجاد آنها ، شما باید بخش های مشتری و رویدادهای سفارشی ایجاد کنید که به سازماندهی درست این کمپین کمک می کند و مطمئن شوید که فقط مشتریان انتخاب شده کارت های وفاداری و جوایز انتخاب شده را دریافت می کنند. صفحه را بررسی کنید و دستورالعمل های ارائه شده را برای ادامه دنبال کنید. همانطور که می بینید قوانین درآمد ما در واقع بخش های مشتری است که ما فقط ایجاد کرده ایم.
کار عالی! شما در راه ایجاد یک کمپین مرتب با استفاده از بخش های مشتری و قوانین سفارشی برای درآمد هستید. اکنون همه چیز باقی مانده اضافه کردن پاداش به برنامه شما و صرفه جویی در کمپین است.
برنامه وفاداری ClubBebe – اقدامات و پاداش های پاداش
Bebe یک زنجیره بوتیک است که در سال 1976 تأسیس شد و در حوزه تجارت الکترونیکی به طور فعال فعالیت می کند. آنها همچنین برنامه وفاداری خود را ایجاد کردند – ClubBebe که در سطح زمین شبیه سایر برنامه هایی از این دست است (نرخ تبدیل واضح 1 امتیاز به ازای هر دلار صرف شده ، پاداش هر 250 امتیاز و یک سیستم 4 لایه). آنچه ClubBebe را متمایز می کند این است که برنامه نه تنها به خرید بلکه به عملکرد شرکت کنندگان نیز پاداش می دهد : 200 امتیاز برای مراجعه به یک دوست ، 20 امتیاز برای ارتباط رسانه های اجتماعی و 15 امتیاز برای بررسی یک مورد.

متنوع سازی برنامه پاداش شما همیشه ایده خوبی است زیرا مشتری های شما را قادر می سازد تا با روش های تجاری شما ارتباط برقرار کنند و فقط از یک روش – بر اساس فروشنده و خریدار. علاوه بر این ، شما به دلیل اینکه مشتریان خود را به دعوت دوستان به برنامه خود ، بررسی موارد خریداری شده (اثبات اجتماعی) و به اشتراک گذاری شرکت خود در رسانه های اجتماعی ، احساس انگیزه می کنید ، تبلیغات رایگان دریافت می کنید.
بیایید این برنامه را در نرم افزار پاداش های Voucherify تکرار کنیم. خواهید دید که چقدر آسان است:
1. اول ، ما باید رویدادهای سفارشی ایجاد کنیم تا هنگام برگزاری برنامه ، شرکت کنندگان در برنامه پاداش مناسبی کسب کنند. برای این کار باید ردیابی یک رویداد خاص را در وب سایت یا برنامه خود فعال کنید. شما می توانید اطلاعات بیشتری را در اینجا بیابید.
برای تکرار برنامه ClubBebe ، باید 3 رویداد ایجاد کنیم (مراجعه به یک دوست ، ارسال یک نظر ، اتصال به رسانه های اجتماعی). اینها رویدادهای سفارشی هستند و به همین ترتیب باید بصورت دستی ایجاد شوند و شما باید ردیابی این رویدادها را در وب سایت یا برنامه خود فعال کنید تا آنها به درستی کار کنند. بعد از ایجاد هر رویداد ، SAVE را بزنید. از این پس ، هر بار مشتری یک دوست را ارجاع می دهد ، یک بررسی ارسال می کند یا مارک شما را به رسانه های اجتماعی آنها متصل می کند ، این رویداد را شروع می کند و امتیاز کسب می کند.
برای ایجاد رویدادهای سفارشی ، به [ پروژه خود بروید. تنظیمات و طرحواره رویداد :

اکنون می توانیم به تب Campaign برویم و یک برنامه پاداش جدید ایجاد کنیم. پس از نامگذاری کمپین خود و پر کردن اطلاعات عمومی (بازه زمانی ، تعداد کارتهای وفاداری) به مرحله دوم بروید و قوانین کسب درآمد مبتنی بر رویداد را ایجاد کنید.

دستورالعمل فوق را دنبال کنید و درمجموع 3 قانون ایجاد کنید. تبریک می گویم! شما فقط قوانین هدایت کمپین خود را تنظیم کرده اید. اکنون ، هر بار مشتری یک دوست را ارجاع دهد ، می خواهد 200 امتیاز کسب کند ، وقتی وی یک بررسی ارسال می کند – 15 و به رسانه های اجتماعی وصل می شود – 20 امتیاز. برای پایان دادن به ایجاد کمپین ، پاداش های قابل بازخرید را انتخاب کنید و آن را ذخیره کنید.
برنامه TOMS One for One® – پاداش های غیر پولی را ارائه می دهد
Sephora و بسیاری از مارک های دیگر پاداش های پولی یا مشوق های ملموس را به مشتریانی که در برنامه های پاداش خود شرکت می کنند ارائه می دهند. با این حال این تنها راه تجارت نیست. TOMS یک شرکت مستقر در ایالات متحده است که کفش ، عینک و سایر پوشاک را طراحی می کند. Blake Mycoskie ، بنیانگذار TOMS ، پس از سفر به آرژانتین و مواجهه با کودکان فقیر و بدون کفش مناسب و عینک ، تصمیم گرفت شرکتی را تأسیس کند که با رعایت اصول و سود نباشد و بنابراین کارهایی با هدف تهیه کفش انجام شود. ، عینک ، آب به نیازمندان متولد شد.

وفاداری مشتری TOMS در مدل کلاسیک 1 نقطه -1 ریشه ریشه ندارد. این بستگی به دلبستگی عاطفی مشتریان به شرکت و حس خوب بودن با خرید محصولات آنها دارد. با هر خرید ، به مشتری فرصتی داده می شود که به شخصی کمک کند. این انگیزه غیر پولی به عنوان یک الگوی تجاری عالی به ویژه در مورد مشتری های هزار ساله که به طور کلی نسبت به نسل های گذشته بیشتر درگیر درمورد عدالت اجتماعی و برابری هستند ، عمل می کند. با این حال ، توجه به این نکته مهم است که هزاره ها کمتر به برچسب فعالان علاقه مند هستند و به طور فعال در راهپیمایی ها و تظاهرات ها شرکت می کنند. آنچه که برای آنها مناسب تر است ، نوعی تغییر دهندگان روزمره و تغییر واقعیت از طریق انتخاب های شخصی و عادات خرج کردن است که به راحتی توسط ابتکارات TOMS فراهم می شود.
اگر علاقه مند به ایجاد برنامه های پاداش مشابه هستید ، می توانید بدون شکستن عرق با نرم افزار پاداش Voucherify.
هدف اصلی برنامه TOMS این است که به مشتریان این امکان را بدهد تا با خرید خود به افراد نیازمند کمک کنند. Voucherify می تواند با ایجاد کارتهای ویژه هدایای خیریه از این نوع برنامه پشتیبانی کند و به مشتریان این امکان را بدهد که تصمیم بگیرند از چه ابتکاری بخواهند به آنها کمک مالی کنند.
1. اولین قدم تنظیم قوانین حاکم بر کارزارها است ، مانند کسب 1 امتیاز برای هر دلار هزینه شده که قبلاً در تحلیل برنامه خودی زیبایی Sephora ارائه شده بود.
2. در مرحله بعد می خواهیم برای برنامه وفاداری خود یک پاداش تعیین کنیم – یک کارت هدیه خیریه. امروز احساس سخاوتمندگی داریم ، بنابراین می خواهیم 50 امتیاز را به کارتها اضافه کنیم تا مشتریان با دیدن دور "0" در حساب خود ، احساس آرامش نکنند.
![کارت های Git به عنوان پاداش [19659026] 3. پس از ایجاد کوپن کارت هدیه جدید ، ممکن است حرکت کنیم و یک کارت وفاداری با کارت های هدیه به عنوان پاداش ایجاد کنیم. به این ترتیب شما به مشتریان خود آزادی بیشتری می دهید زیرا بعداً در کابین خلبان مشتری ، مشتریان شما قادر به انتخاب پروژه های خیریه خواهند بود که مایلند با امتیازات جمع آوری شده روی کارتهای وفاداری خود از آنها پشتیبانی کنند. </p>
<figure style=](https://giftscharge.ir/wp-content/uploads/2019/12/1577103026_208_چگونه-برنامه-های-پاداش-برای-مشاغل-بزرگ.png)

مراحل ارائه شده در تصویر و voila را دنبال کنید! شما فقط برنامه وفاداری خود را با الهام از TOMS تنظیم کرده اید و یک پروژه خیرخواهانه شگفت انگیز را همزمان آغاز کرده اید. اکنون ممکن است متادیتا را به کمپین خود اضافه کنید – این اختیاری است و به شما امکان می دهد برای مثال ویژگی های سفارشی را به مشتریان خود اضافه کنید ، و آنها را مطابق با ویژگی های منحصر به فرد برای مدل کسب و کار خود تقسیم کنید. پس از اتمام کار ، به خلاصه بروید ، به SAVE ضربه بزنید و کمپین آماده است.
ساختن یک برنامه پاداش با عملکرد خوب – بهترین شیوه ها
همانطور که اخیراً دیدیم عناصر زیادی برای ساختن یک برنامه پاداش موفق یا هرگونه کمپین با هدف جلب وفاداری مشتری برای مشاغل بزرگ و کوچک وجود دارد.
به همین دلیل ما لیستی از بهترین شیوه ها را که باید هنگام تهیه برنامه پاداش تهیه کنید ، تهیه کرده ایم:
- قوانین و عوامل تبدیل را پاک کنید ، به عنوان مثال یک دلار هزینه شده در فروشگاه شما یک امتیاز را به مشتری می دهد که بعداً می توانید برای کسب پاداش های ویژه بازخرید شوید. در اینجا یک ایده عالی این است که یک صفحه توضیحی کاملاً نوشتاری با تمام مزایایی که برنامه شما ارائه می دهد داشته باشید.
- آن را به چالش بکشید – سطوح و ردیف ها می توانند مشتریان شما را به صرف هزینه ترغیب کنند و برای مدت طولانی بخشی از برنامه باقی بمانند. اکثر مردم این خواست اصلی را دارند که به رقابت و پیروزی بپردازند ، بنابراین از آن استفاده کرده و عناصر بازی را در برنامه پاداش شما معرفی می کنند.
- آن را بی دردسر و عمومی یا فقط VIP کنید – دو راه برای پیشبرد این مسئله وجود دارد. با دانستن مخاطبان خود ، باید بین تهیه یک برنامه عمومی بطور رایگان انتخاب کنید که هر کسی بتواند به آن بپیوندد (مثلاً دادن کارت به مشتریان شما که می توانند از آنها برای جمع آوری امتیاز استفاده کند) یا شاید آن را منحصر به فرد تر و با هزینه تر (Amazon Prime).
- یک احساس فوریت ایجاد کنید – شما می توانید برنامه پاداش خود را برای مدت زمانی طولانی دوام آورید یا آن را نیمه ماندگار کنید ، اما در اینجا شما باید اطمینان حاصل کنید که اغلب آن را به روز می کنید تا تبدیل نشود. تکراری و به سادگی خسته کننده است.
- از هرگونه سردرگمی خودداری کنید – توصیه نمی کنیم چندین برنامه پاداش را به طور همزمان ایجاد کنید زیرا خطر خطر گیج کردن مشتریان را دارید.
- دریافت شخصی (اما مثبت!) – بسیاری از مشتریان قدردانی می کنند و به دنبال امکاناتی هستند که می توانند پاداش هایی را که دریافت می کنند ، سفارشی کنند. در اینجا گزینه های بیشتر بهتر می شوند. اگر سفارشی کردن محصولات شما امکان پذیر نیست ، کافی است پاداش های زیادی را برای جبران آن ارائه دهید.
- پاداش های خود را تغییر دهید – در مورد پاداش صحبت می کنید ، به یاد داشته باشید که همه آنها نباید مادی و یا پولی باشند. همچنین می توانید کوپن ، کارت هدیه یا حتی کمکهای خیریه (مانند TOMS) ارائه دهید. با این کار ، دلبستگی عاطفی را که مشتریان به شرکت شما دارند افزایش می دهد که پیوند بین شما و مشتری را تقویت می کند.
- هرچه شایسته تر باشد – ممکن است شما در مورد اجرای یک برنامه ائتلاف با یک شرکت دیگر فکر کنید و خدمات آن را به عنوان پاداش های ممکن ذکر کنید. به عنوان مثال ، اگر شما یک برنامه وفاداری را برای آرایشگر انجام می دهید ، شاید ایده خوبی باشد که با یک تولید کننده محصولات مو مشارکت کنید.
- به تلفن همراه بروید – آیا باید چیز دیگری اضافه کنیم؟ پرداخت از طریق برنامه شرکت شما ، جمع آوری امتیاز برای شما را آسان می کند و شما را برای تجزیه و تحلیل ترجیحات و رفتار آنها آسان می کند. خوشبختانه ، Voucherify برنامه موبایل را نیز ارائه می دهد!
- نسخه [پادشاهی] را به صورت آنلاین و آفلاین برنامه پاداش خود ارائه دهید تا مطمئن شوید که فراگیر است (مثلاً برنامه و کارت).
- پاداش دهید. خریدها بلکه اقدامات مشتریان شما مانند ثبت نام ، مراجعه به یک دوست و غیره نیز از این طریق احساس می کند کمتر مانند یک معامله و بیشتر مانند یک مبادله معنی دار است.
خوشبختانه ، همه این ویژگی ها می توانند با موفقیت در کمپین شما از طریق سیستم پاداش Voucherify اعمال شوند.
اینجا را کلیک کنید تا با یکی از متخصصان ما در تماس باشید که به هیچ وجه شما را در مسیر درست ایجاد برنامه جوایز kickass قرار نمی دهد.
{{CTA}}
آیا نمی توانید صبر کنید تا اولین برنامه پاداش خود را اجرا کنید؟
ثبت نام کنید و آن را به صورت رایگان امتحان کنید!
{{ENDCTA}