هیچ کمبود TLA در دنیای تبلیغات فناوری وجود ندارد و به نظر می رسد هر روز یک مورد جدید ساخته می شود. یکی از آخرین روندهای بازاریابی دیجیتال CDP – Platform Data Customer است. نویدبندی یک مزیت رقابتی در توانایی تعامل ، تعجب و خوشحال کردن مشتری و افزایش اثربخشی عملیاتی سیستم عامل های داده مشتری در حال تبدیل شدن به یک مؤلفه محبوب در پشته فنی بازاریابی خرده فروشان و مارک های اصلی است. آیا آنها تا حد اعتیاد به مواد مخدره زندگی می کنند؟ و آیا باید از یکی استفاده کنید؟

CDP (بستر اطلاعات مشتری) چیست؟

(منبع: Solutions Element )

طبق گفته موسسه CDP بی طرف فروشنده ، داده مشتری. بسترهای نرم افزاری به عنوان "نرم افزاری بسته بندی شده تعریف شده است که یک بانک اطلاعاتی مشتری ثابت و یکپارچه ایجاد می کند که برای سایر سیستم ها قابل دسترسی است ". برای درک معنای این تعریف تا حدودی مبهم ، CDP در این تعریف سه عنصر اصلی را گسترش می دهد.

نرم افزار بسته بندی شده به این معنی است که CDP به عنوان یک سرویس ارائه می شود نه یک فناوری . با هدف در بازاریاب ها و بخش های بازاریابی و نه تیم های IT ، یکپارچه سازی و استفاده آسان تر از یک پروژه انبار داده معمولی سریعتر است.

بانک اطلاعاتی مشتری ثابت و یکپارچه در واقع دو عنصر هستند. اتحاد داده ها در CDP بدان معنی است که داده های منحصر به فرد مشتری و کاربر را از چندین منبع به پروفایل های مشتری 360º ، متمرکز و برچسب گذاری می کند. Persistent به این معنی است که اطلاعات مشتری را با گذشت زمان ذخیره و به روز می کند.

یک پایگاه داده که در دسترس سایر سیستم ها است به آنچه من تأثیرگذارترین ویژگی CDP ها می دانم اشاره دارد. آن را از سایر مخازن داده های مشتری یا سیستم های مدیریتی جدا می کند: قابلیت همکاری. در حالت ایده آل ، CDP ها برای از بین بردن سیلوهای داده های بخش با متحد کردن داده های مشتری تحت یک شناسه منفرد ، و در دسترس قرار دادن آن برای سیستم ها و بخش هایی که قبلاً محدود به فروشگاه های داده های خود بودند. براساس داده های مشتری و متقابل کانالهای ثابت. "

– دیوید رهاب ، بنیانگذار موسسه CDP

CDP vs DMP vs CRM

همانطور که در بالا اشاره کردم ، کلمات اختصاری در تبلیغات وجود دارد دنیای فناوری برخی از این موارد به انواع مختلفی از داده های مشتری اشاره می کنند و به مخازن یا پایگاه های داده نسبت می دهند. CDP یکی از آنهاست ، و در درک عملکرد آن کمک می کند تا تفاوت CDP با سایر سیستم عامل ها را بدانیم.

CDP vs CRM

CRM معمولاً داده های مشتری شخص ثالث را ذخیره می کند و به طور سنتی فقط با سرب یا مشتری سرو کار دارد. . برخلاف CRM ، CDP ها اطلاعات شخص اول ، دوم و سوم را بطور خودکار و در زمان واقعی از کلیه منابع موجود (با CRM در بین آن منابع) جمع آوری می کنند و می توانند این کار را انجام دهند ، مدتها قبل از اینکه چشم انداز به سرب تبدیل شود. .

CDP vs DMP

DMP (بستر مدیریت داده ها) یکی از اصلی ترین ابزارهایی است که بازاریابان دیجیتالی برای جمع آوری داده های شخص ثانویه و شخص ثالث برای هدف قرار دادن آگهی و ایجاد مخاطبان استفاده می کنند. عده ای هستند که (به دروغ) ادعا می کنند CDP DMP جدید است که یکی از اصلی ترین دلایل سردرگمی این دو است.

در حالی که DMP فقط اطلاعات ناشناس را با شناسه های کاربر مانند کوکی های مرورگر ذخیره می کند ، CDP می تواند شامل اطلاعات شخصی (مانند نام ، ایمیل و غیره) و داده های تهیه شده توسط DMP باشد . علاوه بر این ، CDP در نظر گرفته شده است برای ایجاد و جلب ارزش از پروفایل های کاربر به طور فزاینده ای با گذشت زمان . DMP ، از طرف دیگر ، به ندرت ویژگیهای کاربر را فراتر از یک کمپین یا پروژه خاص حفظ می کند.

چه کسی باید از CDP استفاده کند؟

CDP ابزاری برای بازاریابی مبتنی بر داده است که از جمله دیگران ، کاربر تجربه شخصی در مقیاس ، و ادغام داده ها از منابع شخص اول ، دوم و سوم را برای حمایت از فعالیت های بازاریابی و ارائه بینش های ارزشمند.

به طور کلی ، اگر به دنبال حل کردن یکی از موضوعات زیر هستید ، CDP راه حل شماست:

  1. تجارت شما دارای انبوهی از داده های مشتری در سیلوهای داده در سراسر بخش ها است که می تواند ارزش افزوده ای را برای فعالیتهای بازاریابی ایجاد کند.
  2. شما می خواهید از داده های شخص اول در تلاشهای بازاریابی دیجیتالی خود استفاده مؤثری کنید.
  3. شما می خواهید مشتریان خود را از طریق نمودارهای هویت و تحلیل رفتار مشتری بهتر بشناسید.
  4. شما چندین دیجیتال را اجرا می کنید. و کمپین های بازاریابی آفلاین است و می خواهید داده های مشتری را بین کانال ها و کمپین ها برای مشاهده هرچه بیشتر مشتری و مسیر خرید آنها ادغام کنید.
  5. شما می خواهید از داده های شخص اول در رابطه با داده های شخص دوم و سوم در برنامه نویسی استفاده کنید. مبارزات تبلیغاتی.

The Downsides and Hurdles

در این مرحله ممکن است فکر کنید که شما آماده تحقیق کردن در مورد بهترین شیوه ها و فروشندگان برتر برای راه حل CDP برای تجارت خود هستید. شاید شما باشید اما قبل از انجام این کار ، بگذارید برخی از چالش ها و موانعی که ممکن است با آن روبرو شوید و نقاط ضعف استفاده از CDP را بررسی کنیم.

متناسب کردن آن با استراتژی مدیریت داده شما

اگرچه ممکن است یک به نظر برسد ، یک CDP نیست. یک گلوله نقره ای که قادر به حل همه مشکلات داده های مشتری یا جایگزینی برای مخازن داده های متعدد و راه حل های مدیریت داده است که شما استفاده می کنید. این یک برنامه افزودنی است که به آنها پشتیبان می دهد. به عنوان بازاریابان و ناشران ما برای جمع آوری داده ها غریبه نیستیم و از این ارزش برخوردار هستند. قبل از انتخاب CDP یا در نظر گرفتن اجرای آن ، به فکر مشکلات حل شده و تأثیر آن بر جمع آوری داده های موجود ، مدیریت داده ها و فرآیندهای بهداشتی و همچنین استراتژی حل هویت خود باشید.

یافتن CDP مناسب.

CDP ها از نظر دامنه و تخصص عمودی بسیار متفاوت هستند. اگرچه بیشتر برای تلاش های بازاریابی خارج از کشور در نظر گرفته شده است ، CDP در سازمان شما می تواند خدمات ، فروش و فراتر از آن را متحول کند. با فرض اینکه شما موارد استفاده خود را بطور صحیح برنامه ریزی کرده و ارائه دهنده CDP مناسب را برای اهداف تجاری خود انتخاب کنید ، یعنی.

عملکرد

جمع آوری ، پردازش ، تجزیه و تحلیل و بازگشت داده ها در زمان واقعی یک مصیبت شدید منابع است. زمان پاسخ و تأخیر هر دو تحت تأثیر حجم داده ها و منابع سرور هستند ، و وقتی می توانید برچسب زدن و مرتب سازی حجم زیادی از داده های بدون ساختار را بیابید ، به سادگی نمی توانید انتظار پاسخگویی در زمان واقعی را مانند DMP داشته باشید [بهعنوانمثال. با این حال ، حتی DMP ها مقصر کاهش سرعت عملکرد وب سایت هستند.

وقتی صحبت از عملکرد می شود ، بیشتر درمورد چگونگی استفاده از داده ها در یک نمونه واحد نسبت به خود CDP است.

پیاده سازی / تنظیم

CDP ها مفهوم جدیدی نیستند. شرکتها برای اهداف مختلف با راه حلهای توسعه یافته داخلی ، در مورد تلفیق داده های مشتری آزمایش کرده اند ، و معدودی از آنها می توانند از لوکس استقرار و نگهداری چنین پروژه عظیم استفاده کنند. حتی با وجود سیستم عامل های موجود امروز ، اجرای آن هنوز هم می تواند پیچیده و پرهزینه باشد. برخی از فروشندگان برای درک همه این موارد ، از AI / ML کمک می کنند ، اما در پایان روز ، به راحتی از نقشه نویسی دستی ، قوانین طبقه بندی و اعتبار سنجی جلوگیری نمی شود. .

CDP در دوره پس از GDPR

در نگاه اول ، به نظر می رسد ابزاری مانند CDP با قوانین حفظ حریم خصوصی مانند GDPR در اروپا و روند رو به رشد قوانین مربوط به حریم خصوصی محلی مانند قانون حفظ حریم شخصی مصرف کننده کالیفرنیا (CCPA) مغایرت دارد. با کمال تعجب ، CDP به عنوان راه حلی برای مشاغل برای رفع موانع انعقاد استفاده می شود.

چالش در قلب بازاریابی شخصی و مؤثر و حمایت از حفظ حریم خصوصی مشتری برای اهداف انعطاف پذیری یک و یکسان است: شناسایی یک شخص مختلف در چندین مورد. سیستم ها و بانکهای اطلاعاتی . چرا؟ زیرا به ما کمک می کند تا بدانیم داده ها متعلق به چه کسی است.

به عنوان مثال ، یكی از مقررات مربوط به GDPR شركتها را ملزم به اعطای حق "به فراموشی" به مردم می كند. برای حذف یک شخص به درخواست آنها از تمام فروشگاه های داده خود ، باید آنها را در هر یک از آنها شناسایی کنید. CDP با هدف متحد کردن پروفایل ها ، بنابراین شناسایی دیگر مسئله ای نیست. علاوه بر این ، داشتن یک پروفایل کاربری یکپارچه به شما امکان می دهد که ترجیحات حریم خصوصی بی نظیر آنها در کلیه کانال های بازاریابی اعمال شود.

10 CDP برتر

تعداد فروشندگان CDP به نظر می رسد از یک هفته به هفته دیگر ، با راه اندازی ها در حال افزایش است. CDP ها و غول های داده خود مانند Salesforce و Oracle پرش به بازی را راه اندازی می کنند. فقط می توان تعجب کرد که چند بار موسسه CDP فهرست CDP های تعریف شده خود را به روز می کند.

برای کمک به محدود کردن جستجوی شما برای CDP و کمک به شخصی سازی بازاریابی خود به سطح بعدی ، ما 10 CDP برتر در سال 2019 را انتخاب کردیم ، هرکدام با ارائه منحصر به فرد خود (و نه همیشه آن را CDP می نامند).

1. Oracle CX Unity

اولین فروشنده بزرگ پلتفرم که وارد صحنه CDP شد Oracle با معرفی CX Unity – یک راه حل. اوراکل با عنوان "CDP Plus" ، با هدف جایگزینی "نقشه های سفر کاربر" با یک دید کلی از هر مشتری جایگزین شده است. یکی از ویژگیهای متمایز Oracle CX Unity ، تسریع بازاریابی مبتنی بر حساب (ABM) است که با هدف بازاریاب های B2B صورت می گیرد.

2. Adobe Experience Platform

اعلام شده در ماه مارس ، مؤلفه CDP از Adobe Experience Platform در واقع به عنوان CDP توسط Adobe تعریف نشده است ، بلکه به عنوان ویژگی AEP است که " شناخته شده و ناشناس است. داده ها برای فعال کردن پروفایل های مشتری در زمان واقعی در چندین کانال با "تصمیم گیری هوشمندانه و تقسیم بندی ." یکی از اصلی ترین ویژگی های تمایز AEP در مقایسه با سایر فروشندگان سیستم عامل ، این است که دارای قابلیت های AI / ML است که توسط Adobe Sensei طراحی شده است. با توجه به نیازهای بازاریاب توسعه یافته است.

3. Salesforce Customer 360

در ماه ژوئن ، Salesforce با گسترش قابلیت های راه حل یکسان سازی هویت مشتری ، مشتری 360 با فناوری MuleSoft ، شرکتی که توسط Salesforce به دست آورد ، روی باند CDP پرید. طبق اعلامیه ، " مشتری 360 فراتر از قابلیت های CDP سنتی خواهد بود و قدرت مدیریت CRM را با مدیریت و فعال سازی داده ها در مقیاس مصرف کننده افزایش می دهد."

4. بخش

بخش "ما داده های مشتری را ساده می کنیم" ، و آنها تمام تلاش خود را برای ارائه انجام می دهند. با داشتن یک حساب آزمایشی و افزونه های [1945900] برای برقراری ارتباط با بیش از 250 خدمات و برنامه های بازاریابی ، و همچنین پشتیبانی از API ، Segment احتمالاً یکی از سیستم عامل های کاربر پسند CDP برای بازاریابان و توسعه دهندگان به طور یکسان است. . Segment با داشتن نام هایی مانند Atlasian و Levi در لیست مشتریان خود ، مبارزه خوبی را با برخی از غول های داده ذکر شده در بالا انجام می دهد.

به خاطر داشته باشید ، بخش بیشتر انبار داده است. با این حال ، تقریباً به سرعت و به راحتی با هر چیزی ادغام می شود. این بدان معنی است که سگمنت می تواند داده های موجود در آن را برای تقریباً هر چیز دیگری ، از جمله تبلیغات یا بازاریابی از طریق ایمیل ، با سهولت نسبی افزایش دهد.

5. Arm Treasure Data

بیشتر در شرکت ها و مارک های اصلی هدف قرار گرفت. (مانند کانن ، ال جی و سوبارو) ، بازوی افتخار خود را در توانایی انجام تعداد زیادی از نقاط داده برای ایجاد پروفایل های مشتری متحد افتخار می کند. علاوه بر امکان جمع آوری داده های آنلاین و آفلاین ، Arm Treasure Data ادعا می کند که حتی از دستگاه های IoT می تواند از داده ها نیز استفاده کند.

6. mparticle

که خود را "خط لوله داده مشتری در زمان واقعی" قرار داد ، اخیراً بهترین جوایز CDP در جوایز CODiE 2019 نامگذاری شد. در میان مشتریان آن می توانید مارک هایی مانند Airbnb ، Burger King ، NBCUniversal و Spotify را مشاهده کنید که mparticle را دارای رابط کاربری عالی می دانند ، که هنگام صحبت با CDP غیر معمول است.

با این حال ، اگرچه رابط کاربری مطلوبی دارد و می توان از آن راحت استفاده کرد ، فاقد گزارش و نظارت بر اتصال داده ها و API های در حال اجرای است.

7. Atlas Lattice [19659070] Atlas Lattice Atlantis بازاریابی B2B ، دارای ویژگی هایی مانند نقشه برداری سرب برای خرید گروه ها ، حساب ها و سلسله مراتب حساب است. همچنین می تواند به طور خودکار مخاطبان خود را بسازد و حساب های پر ارزش را برجسته کند ، و مطالب را برای بخش های خاص مخاطبان ایجاد و مدیریت کند. در میان کاربران شبکه اطلس مشبک ، Google ، PayPal و Akamai از جمله دیگران است.

8. Optimove

Optimove سرویس خود را "مرکز ارتباط بازاریابی بازاریابی ارتباط" (Science-First Relationship Hub) می نامد و بر روی استفاده از داده ها از چندین منبع به صنایع دستی بهتر تمرکز می کند. روابط نزدیک تری با مشتری های خود این شرکت موفق شده است به عنوان یکی از CDP های کاربر پسند که می تواند به سرعت گزارش های مربوط به داده های بزرگ را ایجاد کند ، یک شهرت کامل ایجاد کند .

با تنظیم خدمات ارائه دهنده خدمات خود برای هر مشتری ، Optimove یک راه حل مدولار و انعطاف پذیر است. برای کسانی که راهنمایی نزدیک و اجرای متناسب با آن را دوست دارند.

9. Evergage

عمدتا موتور شخصی سازی در زمان واقعی ، Evergage یک CDP را ارائه می دهد که بر روی اتصال فروشگاه های داده های بازاریابی دیجیتال برای خدمت به عنوان مرکز اصلی و یکپارچه ای برای پروفایل های مشتری غنی شده . با قابلیت تطابق هویت و قابلیت های وضوح گسترده ، Evergage شخصی سازی خودکار را با نمایش کاملی از مشخصات مشتری و هر مشتری ترکیب می کند.

10. AgilOne

ادعا می شود "# 1 CDP برای مارک های سازمانی" ، AgilOne برای پشتیبانی از قابلیت همکاری با اکثر منابع داده ای که می توانید بصورت آنلاین و غیرفعال به آن فکر کنید ، می توانید با تعداد زیادی گزینه از ادغام مسلح شوید. علاوه بر این ، AgilOne با محوریت سازمانی ، توجه ویژه ای به انطباق GDPR و مقیاس پذیری عملکرد CDP می کند.

مدیریت بازاریابی دیجیتالی با Big Data و Big Geo

برای متخصصان دیجیتال ، CDP ها به سرعت در حال تبدیل شدن به ابزاری با ارزش در خود هستند. کمربند ابزار. هرچه مشاغل آنلاین به طور فزاینده ای حضور جهانی خود را توسعه می دهند ، داده ها از سرتاسر جهان جریان می یابد ، این امر باعث می شود تا اثربخشی کمپین های بازاریابی برای مدیریت و بهینه سازی کار سخت شود. CDP با توجه به این موضوع ساخته شده اند ، با افزایش این دسته ، تقسیم بندی بدتر می شود و بازده بازاریابی افزایش می یابد.

ایجاد بازاریابی دیجیتال تقسیم شده و مؤثر در جایی است که CDP ها می درخشند. با این حال ، بسیاری از بخش های دیجیتال هنوز فاقد توانایی QA هستند و اطمینان می دهند که تقسیم بندی آنها با استفاده از داده های CDP آنها واقعاً دقیق است . این جایی است که مجموعه های آزمایش کمپین جغرافیایی مبتنی بر VPN ، مانند Pangeo می توانند روند را محکم کنند و اطمینان حاصل کنند که کمپین های شما دقیقاً هدف قرار می گیرند.

 محاکمه رایگان pangeo را شروع کنید