به خاطر اسطوره قدیمی وفاداری مشتری قرار نگیرید. درعوض ، جذابیت پیشنهادات خود را افزایش داده و با این تاکتیک های اثبات شده ، حمایت از برند را تقویت کنید.

اگر شما انحصارگرا نیستید ، و در بازار آزاد با رقابت شدید که همیشه در گردن تان تنفس می شود فعالیت می کنید ، بدیهی است که شما دنبال فروش فروشگاه مقدس هستید – مشتریان وفادار و طرفداران اختصاصی نام تجاری که همواره برای خرید بیشتر به بازار می آیند ، از تجارت خود با افتخار بپوشید و از مارک خود در برابر هر کسی که جسارت داشته باشد برای انتقاد از شما دفاع کند.

آیا می خواهید برخی از راهکارهای اثبات شده در تقویت وکالت تجاری در بین مشتری خود را یاد بگیرید؟ سپس به خواندن ادامه دهید.

وکالت مشتری را با وکالت مارک مخلوط نکنید

وکالت مشتری اصطلاح چتر برای کلیه فعالیت های مشتری محور است که تجارت شما متعهد می شود رضایت مشتری را افزایش دهد که در نهایت وفاداری به برند را پرورش می دهد. این می تواند خدمات به مشتریان عالی ، مشوق های ارزشمند یا برنامه های مهیج باشد که مشتریان شما می توانند از آنها استفاده کنند.

از طرف دیگر ، حمایت از نام تجاری همان چیزی است که شما می توانید پس از سرمایه گذاری وقت و تلاش کافی در استراتژی مناسب حمایت از مشتری بدست آورید. طرفدار برند یا مسیحیان تبلیغاتی نام تجاری ، مشتری است که نمی ترسید مارک شما را به دیگران توصیه کند و با ترک نظرات مثبت ، تجارت شما را ستایش کند. با این حال ، معادله ای که حمایت از مشتری بالا همیشه منجر به حمایت از برند برتر می شود بیش از ساده شده است. غلط خواهد بود

اسطوره بزرگ وفاداری مشتری

نکته اصلی که در اینجا می توان فهمید این است که مشتریان به ندرت به برند وفادار هستند ، و اندازه گیری آن به دلیل غیر محسوس ، بی ثبات و بسیار سخت ، اگر غیرممکن باشد دشوار است. شخصیت عاطفی فرد می تواند به یک خانواده ، کشور یا حتی یک باشگاه فوتبال وفادار باشد ، اما بسیار به ندرت به یک تجارت.

به این روش فکر کنید. بیایید تصور کنیم که مارک مورد علاقه شامپو خود را دارید. شما به یک فروشگاه می روید ، اما شامپوی شما موجود نیست – این یک ضربه گیر است. حال سوال اینجاست که شما چه می کنید؟ آیا شما فروشگاه را ترک می کنید ، هیچ شامپویی خریداری نمی کنید ، و موهای خود را برای ماه آینده شستشو نمی دهید ، یا شما برای مارک دیگری که محصول و قیمت مشابهی ارائه می دهد تسویه کردید؟

گزارش اوراکل سگ ها مشتری وفادار هستند عمیق در روانشناسی پشت وفاداری مشتری و حمایت از برند نیست. آنچه در این گزارش کشف شد این است که وفاداری یا حتی رضایت مشتری ارتباط چندانی با حمایت از برند ندارد – این قابلیت چسبندگی (جذابیت) پیشنهاد شما به معنی ارائه خدمات است که عبارتند از:

  • مقرون به صرفه ،
  • به راحتی در دسترس ،
  • آسان برای استفاده ،
  • با کیفیت بالا ،
  • قادر به ایجاد ارتباطات مثبت و انجمن ها است.

من می دانم که شما ممکن است کمی احساس کنید که این همه صحبت درباره وفاداری مشتری چیز دیگری نیست. از یک اسطوره دیگر ، اما من به شما اجازه نمی دهم دست خالی بروید. حتی اگر وفاداری هیچ ارتباطی با نرخ فروش شما نداشته باشد ، چسبندگی پیشنهاد شما انجام می دهد ، و می توانید از تکنیک های بسیاری برای بازگرداندن مشتریان دوباره و دوباره استفاده کنید.

در اینجا برخی از آنها ذکر شده است.

12 روش اثبات شده که باعث افزایش وکالت برند می شود

1. ارائه خدمات عالی به مشتری

اگر می خواهید ارتباطات و خاطرات مثبتی را که با مارک شما مرتبط است ایجاد کنید ، نمی توانید از این نکته پرش کنید. خدمات مشتری ، اعم از پشتیبانی آنلاین یا مشاوره حضوری ، یکی از معدود لمس های بین فردی است که برای افزایش رضایت مشتری باید از آن استفاده کنید و احساس شغلی و انسانی بیشتری را به شما نشان می دهد. اگر متخصصان پشتیبانی مشتری راحت با آنها صحبت می کنند ، مودب و قابل احترام هستند ، شما فقط شانس خرید تکرار خرید را افزایش داده اید و اگر خوش شانس هستید برخی از مشتریان را به طرفداران برند تبدیل کرده اید. به عنوان مثال ، شما می توانید کوپن های تخفیف "ببخشید" را در پشتیبانی چت زنده خود بکار بگیرید تا از مشتریانی که شکایت کرده اند عذرخواهی کنید.

 کدهای تخفیفی را که از طریق چت زنده Intercom ارسال شده است به عنوان نمونه ای عالی از خدمات مشتری
منبع: تخفیف کوپن کدهای توزیع شده از طریق Intercom

2. حرف خود را حفظ کنید و بهترین وکیل مدافع مشتریان باشید

وفاداری مشتری ممکن است ارتباط چندانی با وکالت برند نداشته باشد ، اما وفاداری تجارت شما به مشتریان با این موضوع ارتباط دارد. اگر چیزی را به مشتریان قول می دهید ، خواه یک معامله خاص ، پاداش ، تخفیف یا عرضه محصول جدید باشد ، بهتر است به حرف خود عمل کنید. اعتماد یک بار شکسته شده ، اعتمادی است که برای همیشه شکسته شده است ، و با عدم تحقق وعده خود ، خطر از دست رفتن نامحدود مشتریان را مرتفع می کنید. همچنین ، به یاد داشته باشید که عادلانه باشید – قاعده را تغییر ندهید و مشکلاتی را که مشتریانتان با آن روبرو هستید به جای مجازات کردن آنها برای یک لغزش گاه به گاه ، درک کنید.

3. در فعالیت های خود کوتاهی نکنید و سریع باشید

مشتریان انتظار پشتیبانی سریع مشتری ، خدمات سریع و تحویل سریع را دارند – این دستورالعمل موفقیت آمازون است. مسئله اینجاست که بهره وری باید در کنار کیفیت باشد ، که در صورت داشتن منابع محدود و بودجه محکم ، دستیابی به آن دشوار است. شما می توانید همزمان با رشد ، مقیاس های خود را شروع کرده و با اجرای پشتیبانی پشتیبانی چت زنده و موتورهای اتوماسیون تشویقی که امکان انعطاف پذیری و کارآیی را فراهم می کنند را آغاز کنید – یک شروع عالی برای ساختن حمایت از برند. به یاد داشته باشید که اگر به اندازه کافی سریع به مشتریان خود پاسخ ندهید ، رقبای شما این کار را برای شما انجام می دهند.

 Amazon Prime به عنوان نمونه ای از ارائه خدمات سریع
منبع: Amazon Prime Delivery

4. بر روی پیراهن خود تکیه نکنید و کیفیت را حفظ کنید.

حتی اگر تعداد طرفداران برند شما از پشت بام عبور کرده باشند ، شما نباید کاری را که انجام می دهید متوقف کنید زیرا این امر بدیهی است که کار می کند. همچنین ، اجازه ندهید که شما را از جستجوی راههای جدید برای افزایش وکالت در بین مشتریان باز دارد. تکرارها را اجرا کنید ، برخی از تست های A / B را امتحان کنید ، مشوق های جدید را آزاد کنید و هرگز تحقیق و کار خود را بر اساس داده های عملی که از CRM و سایر سیستم عامل های داده مشتری دریافت می کنید ، متوقف نکنید.

5. در تلاشهای CSR سرمایه گذاری کنید و به مشتریان این امکان را می دهید تا با پیام شما

را شناسایی کنند و بازار با محصولات ، خدمات و رقابت سگ-خوردن سگ ، بازار را به بازار عرضه کند ، به دنبال چیز دیگری هستند. به همین دلیل است که با اتخاذ یک موضع اجتماعی ، می توانید شانس خود را برای کسب تبلیغات و تأیید مشتریان افزایش دهید ، که در نهایت احتمالاً منجر به افزایش نرخ حمایت خواهد شد. فقط نگاهی به IKEA بیندازید که به لطف تلاشهای محیطی خود سالانه قلب مشتریان را جلب می کند.

6. برنامه وفاداری را راه اندازی کنید

دو توصیه وجود دارد که من می خواهم به شما در اینجا ارائه دهم. اول از همه ، به یاد داشته باشید که برنامه وفاداری برای شما نیست ، باید برای مشتریان اجرا شود و با بهترین علاقه آنها را در ذهن داشته باشید. پاداش های گرانبها و مشوق ها را ارائه دهید ، قوانین را حفظ کنید و پاداش بازخرید را ساده بگیرید. نکته دوم به یاد داشته باشید این است که شما یک برنامه وفاداری آماده برای تجارت خود پیدا نکردید – انتشار یک کمپین kickass به تکرارهای متعدد ، چندین شکست و تحقیقات عمیق کاربر نیاز دارد. اما ، ارزشش را دارد – 70٪ مشتریان احتمالاً یک برند را با یک برنامه وفاداری خوب پیشنهاد می کنند. و شما همیشه به جای ساخت زیرساخت های وفاداری خود از ابتدا به نرم افزار مدیریت وفاداری انعطاف پذیر تکیه می کنید.

به اینفوگرافیک مفید ضربه بزنید تا یاد بگیرید که در نرم افزار مدیریت وفاداری خود به دنبال چه چیزی میگردید:

 Inforgraphic - باید دارای ویژگی های نرم افزار مدیریت وفاداری
اینفوگرافیک در مورد ویژگی های برتر نرم افزار وفاداری کارآمد [19659023] 7. اجرای یک طرح ارجاع

این نکته فاقد فکر است زیرا طرح های ارجاع برای شناسایی و پاداش مدافعان بالقوه برند طراحی شده اند. بسیاری از مشتریان شما ممکن است در برنامه وفاداری شما شرکت کنند ، اما آنها تعهدی برای توصیه برند شما به دوستان و خانواده ندارند. در مورد برنامه های ارجاع ، این تعهد ، کیفیتی است که به شما امکان می دهد گندم را از زیر گودال جدا کنید و طرفداران برند را شناسایی کنید و آنها را با انگیزه های ویژه در آینده هدف گذاری کنید تا جذابیت برند شما حفظ شود. مجدداً ، لازم نیست از ابتدا شروع کنید ، از نرم افزار ارجاع آماده استفاده مانند Voucherify استفاده کنید.

8. برای حفظ چیزهای تند ، هدایای خاصی را ترتیب دهید

تمام تلاش خود را انجام دهید تا لحظاتی را ایجاد کنید که ارزش یادآوری و مهمتر از همه ، ارزش صحبت کردن در مورد آن را دارید. موارد زیر را با هدایای خاص و مسابقات آنلاین با ارائه جوایز هدفمند افزایش دهید. زبانه ها را در رسانه های اجتماعی خود نگه دارید تا طرفداران برند را بشناسید و با پیام متناسب "تشکر از شما" به آنها دسترسی پیدا کنید یا برای نظرات مثبت خود برای آنها کوپن تخفیف ارسال کنید. سورپرایز و لذت ترکیبی قدرتمند است که مطمئناً باعث افزایش جذابیت برند شما می شود.

به اینجا بروید تا ببینید که چگونه SIG سود خود را در استراتژی فروش خود ارائه می دهد.

منبع: SIG

9. از شخصی سازی

نگران نباشید. انگیزه های شخصی یکی از بهترین راه ها برای نشان دادن مشتریانی که به شما اهمیت می دهند. با نام به آنها برسید ، تولد آنها را به یاد بیاورید و سالگردها و تعطیلات دیگر را جشن بگیرید. به نظر می رسد که در یک رابطه هستید – در مورد سالگردها به یاد دارید ، شریک زندگی خود را به صرف شام دعوت کرده و پیشنهاد پرداخت قبض را می دهید. این پایه و اساس محکمی است که شما می توانید در حال رشد و توسعه حمایت از برند باشید.

10. روایات ایجاد کنید و بگذارید مشتریان جزئی از آنها باشند

نام تجاری خود را به عنوان یک انجمن از مجموعه ای خاص از ارزش ها تبدیل کنید. به جای ویژگی های اسباب بازی جدید خود ، روی پیام و تغییراتی که می خواهید در جهان مشاهده کنید متمرکز شوید. همانطور که پاتریک هانلون ، مدیرعامل و بنیانگذار THINKTOPIA توصیه کرده است: "شرکت هایی که خود را در یک داستان می بندند و به جای ویژگی های ویجت خود ، شانس موفقیت به مراتب بیشتری دارند (یا اگر سریعتر ویجت خود را بکشد) سریعتر شکست بخورند. این نقش داستان پردازی و روایت است. "

IKEA همچنین نمونه ای عالی از موضع" مسئولیت فراتر از مبلمان خانگی "است.

منبع: کیف ویژه Frakta ویژه IKEA در جشن ماه پراید 2019

11. با ما در تماس باشید

شما فقط نمی توانید سالی یکبار آرزوی کریسمس را بفرستید و انتظار داشته باشید که مشتریان مبلغ نام تجاری شما باشند. فرآیند پرورش وکالت و جذابیت برند شما یک کار بی پایان است. اما ، مانند هر چیز دیگری ، باید تعادل طلایی بین صرفاً آزاردهنده و رزرو آن برقرار کنید. پیام های خود را با فیلم ها و خبرنامه های اختصاصی بیشتر درمورد اخبار مربوط به صنعت (برای مشتریان B2B) یا محصولات جدید یا معاملات اختصاصی (برای مخاطب B2C) جذاب تر کنید.

12. روی داده های خود عمل کنید

اگر از تجزیه و تحلیل داده ها متنفر هستید ، من خبر بدی دارم. اقدام به اطلاعات مشتری در ایجاد انگیزه های شخصی و ردیابی طرفداران بالقوه برند مهم است. خوشبختانه ، شما می توانید کسی را به انجام این کار برای شما یا استفاده از نرم افزار اختصاصی کمک کند که به شما در فشردن هر چه بیشتر داده های مفید از طریق بلوک های بزرگ داده کمک می کند. نظارت بر عملکرد مشوق های خود را برای یادگیری چگونگی انجام بهتر در آینده و کدام نوع روایت به بهترین وجه برای مخاطب خود دارد.

با تمام این دانش ، شما آماده ترسیم بهترین استراتژی برای جمع آوری حمایت از برند هستید. در صورت نیاز به راهنمایی برای ایجاد مشوق ها ، از جمله تخفیف ، برنامه های وفاداری و ارجاع یا هدیه ، به ما مراجعه کنید.

{{CTA}}

نمی دانید از کجا شروع کنم؟ یک برنامه وفاداری می تواند پاسخ شما باشد.

{{ENDCTA}