از مشتریان می خواهید مبلغی را برای پرداخت هزینه بپردازند؟ چگونه می تواند نرخ وفاداری و حفظ مشتری را ایجاد کند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه موردی ما را بخوانید.

خلاصه

Zooplus ، یک غول لوازم جانبی حیوان خانگی تصمیم گرفت تا مشتریان خود را برای شرکت در برنامه وفاداری خود بپردازد. این رویکرد به ظاهر پر مخاطره منجر به افزایش قابل توجهی وفاداری و تعامل مشتری شد. چرا؟ از آنجا که مشتریان ارزش بیشتری به موارد و معامله هایی که در آن سرمایه گذاری می شوند دارند دلبسته است. از آنجا که Zooplus مجموعه ای از محدودیت ها را در اختیار دارد تا از بودجه وفاداری خود محافظت کند.

برای پاسخ دقیق تر ، پست را دنبال کنید.

Zooplus – غول تجارت الکترونیکی و پیشگام وفاداری مشتری

شرکت هایی که هر روز ارائه می دهند محصولات می دانند که نیاز مکرر به خرید لزوماً به وفاداری مشتری منجر نمی شود. از دیدگاه مصرف کنندگان ، هنگامی که یک فروشگاه نتواند انتظارات خود را برآورده کند ، بسیاری از مارک های دیگر برای انتخاب محصولات مشابه یا مشابه آنها وجود دارند.

اخیراً با تبلیغات بسیار جالب از zooplus.pl ، یک شعبه لهستانی از غول تجارت الکترونیک لوازم حیوان خانگی روبرو شدم ، و تصمیم گرفتم در مورد آن بیشتر بگویم. Zooplus با استفاده از یک رویکرد بسیار منحصر به فرد ، استراتژی بازاریابی خود را در جهت ایجاد وفاداری مشتری و افزایش نرخ نگهداشت تنظیم کرده است.

 تصویر وفاداری

Zooplus چه چیزی را ارائه می دهد و چرا نمونه ای از یک برنامه ابتکاری وفاداری است؟

Zooplus به مشتریان عادی خود یک "برنامه کاهش هزینه" ارائه می دهد که به آنها اجازه می دهد 3٪ تخفیف از هر خرید را پس انداز کنند. . دعوت برای پیوستن به برنامه وفاداری به راحتی در سبد خرید مشتری در پرداخت می شود. هزینه دریافت تخفیف ثابت اندک و وابسته به تاریخ انقضا انتخاب شده است. به عنوان مثال ، برای استفاده از تبلیغات تا پایان سال ، مشتریان مجبورند مبلغ 10 PLN اضافی را بپردازند ، معادل 2.5 یورو اسمی.

سرانجام ، هنگامی که سفارش انجام شد ، تخفیف به آن اختصاص می یابد. مشتری با خرید 3٪ ارزانتر و به طور پیوسته درگیر جذب و وفاداری مشتری می شود.

بیایید سایر خصوصیات و محدودیت های مرتبط با این روش غیرمعمول در ایجاد وفاداری مشتری را مورد بررسی قرار دهیم.

محدودیت هایی که از بودجه وفاداری Zooplus محافظت می کنند

هر بار که مشتری از تخفیف خود استفاده می کند ، تاریخچه پس انداز و سفارش در مشخصات مشتری به روز می شود. Zooplus به مشتری اجازه می دهد تا خرید خود را تخفیف کند تا زمانی که ارزش کل تاریخ سفارش حداکثر از 12500 PLN (2912 یورو) نباشد. علاوه بر حداکثر مقدار سفارشات ، Zooplus حداقل مقدار لازم را نیز برای هر خرید اختصاص می دهد. هر دو محدوده به تأمین بودجه خود کمک می کند و همچنین به رونق فروشگاه کمک می کند.

این برنامه فقط در کشور بومی موجود است و هزینه های تحویل نیز در تخفیف لحاظ نمی شود. نکته اساسی این است که تخفیف ثابت همیشه در زمان محدود است. با این حال ، گزینه های موجود فقط تاریخ انقضا طولانی مدت را ارائه می دهند.

اکنون ، ما می خواهیم توضیح دهیم که چرا این ایده کار می کند و مخاطبان وفادار را برای Zooplus ایجاد می کند.

چه چیزی باعث این برنامه وفاداری می شود. ؟

ممکن است به نظر برسد که مجبور کردن مشتری برای پرداخت هزینه برای دسترسی به تبلیغات ، در صورت عدم صراحت احمقانه ترین خطر است.

در حقیقت ، این تاکتیک باعث می شود انگیزه کار مؤثرتر از آنچه ارائه می شود ، باشد. به صورت رایگان به مشتریان چرا؟

مردم توجه کمتری به چیزهایی می کنند که به صورت رایگان دریافت می کنند. قیمت نمادی که Zooplus برای به اشتراک گذاشتن آن در تخفیف نیاز دارد ، در واقع انگیزه مشتریان را برای استفاده از آن افزایش می دهد. قبلاً پرداخت شده است ، درست است؟

تخفیف پرداخت شده باعث جذب مشتری می شود و تخفیف را به یاد ماندنی نگه می دارد.

چیز دیگر تاریخ انقضا است. فروشگاه محدودیت زمانی برای برنامه وفاداری خود قرار داده است و به لطف این ، Zooplus 3٪ تخفیف را فقط به گروه مشتریانی ارائه می دهد که بیشترین سود را برای این برند دارند. در غیر این صورت ، دعوت برای پیوستن به برنامه یک پیشنهاد یک بار است.

یک جزئیات بیشتر وجود دارد که این "برنامه کاهش هزینه ها" را موثر می سازد. لحظه ای که به مشتری تخفیف داده می شود ، احساس پیشرفت وقف ایجاد می شود. مشتری نیازی به جستجوی تخفیف ، قرار دادن کد ویژه یا هر کار دیگری نیست ، فقط خرید را تمام کند. در هنگام پرداخت ، مشتری می تواند دعوت برای پیوستن به "برنامه کاهش هزینه" را به راحتی از سبد خرید خارج کند ، اما در درجه اول ، آنها تخفیف و پس انداز را در نوک انگشتان خود دریافت می کنند. ما قبلاً در مورد "پیشرفت وقف" و وفاداری مشتری نوشتیم.

نتیجه گیری

برنامه Zooplus نمونه ای از ابزار الکترونیکی ساده اما کارآمد برای نرخ وفاداری و حفظ را بیشتر کنید. در مرحله اول ، محدودیت های تبلیغاتی مانند حداقل / حداکثر مقدار سفارش و تاریخ انقضا بودجه Zooplus را تضمین می کند و میزان متوسط ​​صرف شده را افزایش می دهد. ثانیا ، تخفیف ثابت با ارزش کار می کند به عنوان یک انگیزه عالی که باعث می شود مشتری شما هر بار که بخواهد مجدداً برای خرید حیوانات خانگی مورد علاقه خود اقدام به خرید مجدد کند ، به مشتری خود برگردد. نکته اصلی ساخت این نوع کار تبلیغاتی ، محدودیتهای مناسب و تعادل مناسب بین هزینه تخفیف و ارزش آن برای مشتریان عادی شما است. با این روش می توانید یک برنامه وفاداری تنظیم کنید که ارزش واقعی را ارائه می دهد و یک هدیه واقعی به وفادارترین مشتریان است.