سیستمی که از طریق آن درخواست های پناهجویان پردازش می شود – به اصطلاح "سیستم فیلتر" – "شکسته" است و منابع لازم برای عملکرد مناسب را ندارد، منبعی در خدمات مهاجر که با اطلاعات به The Shift مراجعه کرده است، گفت. 19659002]منبع عمدتاً به موضوعات کلیدی در آژانس حفاظت بینالمللی (IPA)، مرجع دولتی مسئول تعیین درخواستهای پناهجویان، اشاره کرد که سیاست کلی رد "تا حد امکان بسیاری از درخواستها" را حفظ میکند و در عین حال رسیدگی به درخواستها را در اولویت قرار میدهد. درخواستهایی که رد شدند و منجر به اخراج شدند.
این شخص مشکل دیگری را در سیستم نشان داد – تاخیر زیاد در پردازش درخواستها به طور کلی. اگرچه محدودیت قانونی برای رسیدگی به چنین درخواستی بیش از شش ماه نیست مگر اینکه نیاز به راستیآزمایی بیشتری باشد، منبع چندین پرونده را علامتگذاری کرد که تعیین آن سالها طول کشید. این منبع گفت که دولت به هیچ وجه به دنبال حل و فصل مسائل نیست.
«احساس میکنم که آنها میخواهند پیامی را به اتحادیه اروپا ارسال کنند تا نشان دهند که سیستم مالت قادر به ادامه دادن نیست و در حال فروپاشی است. منبع ادعا کرد.
"این نگران کننده است که فکر کنیم اگر آنها یک سگ را در چنین شرایطی نگهداری می کردند، غوغای عمومی عمومی به راه می افتاد، اما هیچ کس اهمیتی نمی دهد وقتی آنها همیشه این کار را با پناهجویان انجام می دهند."
این همچنین در اعتراضات اخیر که در آن مهاجران به خیابان های والتا آمدند تا خواستار حمایت بهتر از حقوق اساسی اولیه خود از طریق مدارک کافی و اجازه اقامت شدند، با شکایت بسیاری از موقعیت هایی که در آن وجود داشت، منعکس شد. آنها یا اعضای خانوادهشان سالها در انتظار سفر یا مدارک شناسایی اولیه بودند.
در 22 دسامبر، گزارشهای خبری همچنین وضعیت اسفناک Sea-Eye 4 را برجسته کردند، کشتیای که عملیات نجات را در جستجو و نجات مالت انجام داد. منطقه SAR) و زمانی که مالت بندر خود را به روی خدمه مضطرب با بیش از 200 پناهجو در کشتی بسته بود، در بن بست گرفتار شد. گارد ساحلی ایتالیا مجبور به مداخله برای تخلیه سه بیمار در شرایط وخیم پزشکی شد. 70 پناهجوی دیگر در دو کشتی جداگانه دیگر نیز در همان روز در مضیقه بودند، همچنین در منطقه SAR مالت.
barche nella zona SAR مالتی che chiedono urgentente aiuto. 1 بارکا دی لگنو با 30 نفر یک بوردو و اونا 2آ بارکا با هم حدود 40 نفر. Le autorità sono informate e devono lanciare un'operazione SAR ora! #NonLasciateleAnnegare pic.twitter.com/yrT90q0xzM
— زنگ هشدار تلفن (@alarm_phone) 21 دسامبر 21، 21، 6 مورد از 50 سال تا 21،29 زمانی که محدودیت قانونی 6 ماه باشد. آیا میتوانی تصور کنی که پس از استقرار در اینجا چهار سال از زندگیات را از تو بگیرند و به تو بگویند که اگر تو را نپذیرفتند، باید آنجا را ترک کنی؟» منبع گفت.
«کارگر پرونده به اندازه کافی وجود ندارد و به دلیل شرایط، جابجایی کارکنان زیاد است. پروندهها از فردی به فرد دیگر منتقل میشوند و برخی از آنها قبل از اینکه به درستی دیده شوند به دست سه، چهار کارگر مختلف میرسد. رعایت حقوق پناهجویان برای شروع.
«اولویت ها نیز کاملاً اشتباه است. این تمایل وجود دارد که افرادی را که حق ماندن در مالتا را دارند منتظر بمانند تا افرادی که قرار است رد شوند در اولویت قرار گیرند. این واقعیت که حمایت فرعی را می توان راحت تر لغو کرد و به دارنده آن حقوق کمتری نسبت به وضعیت پناهندگی می دهد. فردی که به عنوان پناهنده شناخته می شود همچنین می تواند برای حق پیوستن به خانواده خود درخواست دهد، در حالی که فردی که حمایت فرعی دارد نمی تواند این کار را انجام دهد. حقی که به کسانی که حمایت فرعی داده شده تعمیم داده نمی شود. یکی از نگرانیهای کلیدی که در اعتراضات در والتا مطرح شد، همچنین این واقعیت بود که هیچ یک از طبقهبندیهای وضعیت به فرزندان دارندگان آنها اگر در جزیره متولد شده باشند، هویت خودکار مالتی نمیدهد. در طول سه سال گذشته، تعداد افرادی که وضعیت پناهندگی اعطا شده اند در مقایسه با میزان افرادی که در سال گذشته از حمایت فرعی برخوردار شده اند، و اینکه آیا آژانس اخراج را به درخواست های موفق اولویت می دهد یا خیر. تا زمان انتشار این مقاله هیچ پاسخی دریافت نشد.
«مردم در نهایت آسیب می بینند»
منبع، با توصیف IPA به عنوان «موسسه نگهبانان دروازه»، اظهار داشت که رویکرد کلی آژانس بسیار دور از ذهن است. بر اساس جداسازی نسبتاً مشخص اینکه چه کسی حق ماندن دارد از چه کسی که ندارد. مفروضات بزرگی در هنگام برخورد با متقاضیان ایجاد می شود و از همان ابتدا سوگیری منفی نسبت به آنها وجود دارد. یکی دیگر از مشکلات عمده، آزار لفظی و گاهاً فیزیکی کارکنان در سیستم خدمات بازداشت است – سیستم به این سوء استفاده ها اهمیتی نمی دهد و هیچ کاری برای رفع آن انجام نمی شود. این منبع استدلال کرد که جو کلی محیط کار بدین معنی است که «اگر مافوق شما ببینند که سعی میکنید با یک پناهجو رفتار دوستانه داشته باشید یا حتی فقط کار خود را انجام میدهید و به قوانین پایبند هستید، سعی میکنند آن را زیر پا بگذارند. از شما».
«به همین دلیل، بسیاری از مردم به این شغل میروند که میخواهند به مردم کمک کنند، اما در نهایت آسیب میبینند. من همکارانی را می شناسم که مجبور بودند برای حمایت به روانشناسان و روانپزشکان مراجعه کنند، زیرا تحمل آن بسیار زیاد بود. آنها با اشاره به این واقعیت که دفتر حمایت از پناهندگی اروپا (EASO) مجبور شده است حضور محلی خود را برای ادامه عملیات افزایش دهد، افزودند: از جمله پذیرش، بررسی گذرنامه ها، حتی فرآیند تعیین پناهندگی و ثبت نام پناهجویان جدید.
همچنین سوالاتی به EASO ارسال شده است تا مشخص شود که حمایت آن بر اساس چه دلایلی برای عملیات ضروری بوده است. پاسخ های EASO نشان می دهد که از مقامات مالتی درخواست کمک شده است، با برنامه عملیاتی سالانه که از سال 2019 هر سال به روز شده و در سایت آن آپلود می شود. منبع اظهار داشت که شرایط بد زندگی که بارها توسط مهاجران در این مراکز مشخص شده است، بیتوجهی دولت به حفظ یک سیستم عملکردی را بیشتر ثابت میکند.