آیا ترتیب اهمیت دارد؟ بله ، سفارشات مهم است. در حقیقت ، سفارش برای بسیاری از موارد اهمیت دارد. بیاموزید که چگونه Primacy Effect را در ابتکارات بازاریابی خود بکار ببرید.

اول از همه ، حافظه به نظم حساس است. افراد به احتمال زیاد هنگام مواجهه با آنها به سمت شروع یا انتهای لیست ، کلمات (یا هرگونه اطلاعات) را از یک لیست به یاد می آورند ، پدیده ای که برای اولین بار در سال 1913 توسط هرمان ابینگینگ هاوس توصیف شد.

دو اثر جداگانه از نظم وجود دارد. : "اولویت" ، که در آن مردم توجه بیشتری به اولین چیزی که می خوانند یا می شنوند ، و "اخیر" ، که در آن مردم (با تعجب!) بهتر می توانند اطلاعات جدیدتر را به خاطر آورند.

 تأثیر اولویت در بازاریابی [19659005] اگرچه اولویت و تأخیر هر دو برای حافظه اتفاق می افتند ، این همیشه </em> نیست </em> همیشه برای تصمیم گیری صادق است. </p>
<p> وقتی مردم <em> را انتخاب می کنند </em> را از یک لیست ، آنها اغلب <strong> اثر اولویت قوی. </strong> به عبارت دیگر ، اگر چیزی <em> زودتر </em> در لیست باشد ، افراد <em> بیشتر </em> هستند که احتمالاً آن را انتخاب می کنند. فرقی نمی کند که این لیست از بالا به پایین یا چپ به راست سفارش داده شود ، و همچنین (معمولاً) مهم نیست که افراد کل لیست را به طور هم زمان یا یک مورد به طور همزمان مشاهده کنند. اگر می خواهید افراد روی چیزی کلیک کنند ، زودتر آن را در لیست قرار دهید. </p>
<p> یک استثناء مهم از این قانون Primacy Effect این است که فقط زمانی بوجود می آید که افراد <em> در حال خواندن </em> گزینه های خود باشند. اگر مردم <em> به </em> به انتخاب خود گوش فرا دهند ، در واقع احتمالاً گزینه [<em> آخرین </em> را انتخاب می کنند. بدیهی است که بیشتر تصمیم گیری آنلاین از طریق خواندن و کلیک کردن انجام می شود ، اما اگر شما تصمیم گرفتید که صدا یا فیلم بیشتری را در وب سایت خود بگنجانید ، فراموش نکنید که به Recency تکیه کنید! </p>
<h3><strong> Primacy Effect در همه جا است </strong></h3>
<p> واقعیت این است که ما به احتمال زیاد اولین مواردی را که می خوانند انتخاب می کنند و می تواند تأثیر زیادی بر آنچه ما می گذاریم باشد. یكی از پیامدهای برجسته اثر Primacy Effect در مقاله 1998 توسط جوآن میلر و جان كروسنیك (در آن زمان در ایالت اوهایو) ثبت شد. نویسندگان نتایج انتخابات سال 1992 در اوهایو را بررسی کردند و 118 مسابقه فردی را بررسی کردند. در نیمی از این مسابقات ، به ویژه در کشورهایی که علاقه به سیاست کمتر است ، نامزد ذکر شده در ابتدا تمایل به کسب 2.5٪ <em> بیشتر </em> بیشتر از کل آراء را داشته است. </p>
<p> در زمینه تبلیغات آنلاین و SEM ، طبیعتاً همیشه مطلوب است که در نتایج جستجو زیاد باشد تا دید را افزایش دهد. با این حال ، همچنین به ظاهر بالاتر در لیست آگهی هایی که گوگل در سمت راست نتایج جستجو نشان می دهد ، کمک می کند. همانطور که مردم کار خود را در لیست پایین انجام می دهند ، به موارد ابتدایی بیشتر علاقه مند خواهند شد. </p>
<figure style=
 Primacy Effect در SERPS

این نتایج نشانگر خوبی برای زمان و چرا مردم احتمالاً گزینه اول را انتخاب می کنند. یکی از مهمترین (و واضح ترین مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که مشتریان با اولویت قوی ، صرف نظر از اینکه در آن لیست قرار دارند گزینه مورد نظر خود را انتخاب می کنند. اولویت اثر برای افرادی بوجود می آید که مطمئن نیستند که دقیقاً چه می خواهند ، و در این حالت ممکن است یکی از دو چیز اتفاق بیفتد:

از یک طرف ، ممکن است مردم علاقه ای به تصمیم گیری و تصمیم گیری نداشته باشند. فقط اولین چیزی که به آنها ارائه می شود را انتخاب کنید زیرا این ساده ترین کار است (متأسفانه ، این احتمالاً توضیح آنچه اتفاق می افتد در طول انتخابات است) است. به طور طبیعی با رفتن از نظر شناختی خسته می شوند. از آنجا که آنها با گزینه اول شروع می کنند ، در پایان فکر می کنند در مورد گزینه اول بیشتر

  • بیشتر از هر گزینه دیگر. این باعث می شود آنها احساس کنند که اولین مورد را بهتر می دانند ، و راحت ترین انتخاب می شود (توجه داشته باشید که اکثر مردم وقتی این کار را نمی کنند درک نمی کنند). مثال خوبی از این مطالعه در سال 1969 توسط ورنون استون در روانشناسی قانون به دست می آید: اساتید مسخره كننده كه استدلالهای تعقیب را قبل از استدلال های دفاعی می خوانند ، تمایل به رای دادن به "گناه" و برعكس دارند. توضیحات بسیار مهم است زیرا نشان می دهد که نظمی که افراد اطلاعات را در نظر می گیرند در تصمیم گیری های آنها تأثیر می گذارد. به عبارت دیگر ، مردم به طور طبیعی وزن بیشتری را بر روی اولین اطلاعاتی که می بینند و در مورد آنها می اندیشند ، می گذارند. در مقاله ای در سال 2007 ، اریک جانسون ، جرالد هابل و آنات کینان دریافتند که افرادی که ابتدا به چیزهایی فکر می کردند که دوست داشتند درباره یک محصول (در موردشان ، یک لیوان قهوه) باشند ، به جای اینکه به فکر قیمت محصول ، ارزش محصول را بیشتر می کند. از آنجا که آنها ابتدا ویژگیهای مثبت را در نظر گرفته بودند ، به طور ناخودآگاه احساس می کردند که این صفات مثبت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

    Control the Order – استفاده از Primacy Effect

    تمایل مشتریان برای نشان دادن یک Primacy Fffect را قرض می دهد. خود را به تعدادی از برنامه های ممکن است. بارزترین کاربرد این است که وقتی می خواهید افراد آن مورد را انتخاب کنند ، در ابتدای مجموعه یا لیست انتخاب قرار دهید. این می تواند برای تحت فشار قرار دادن محصولات خاص باشد ، در این صورت می تواند راهی عالی برای تقویت سایر تأثیرات انتخاب باشد (مانند بهبود اثر Compromise با قرار دادن گزینه سازش در مرحله اول) ، برای اینکه مشتریان بتوانند بیانیه ای را که می خواهید آنها را تأیید کنند. چوب (همانطور که در پست خود در مورد اثر In-Foot-Do-Door) صحبت کردم ، یا برای دریافت یک کلیک بالاتر در تبلیغات آنلاین خاص.

     جلوه اولویت - نمونه مسابقه

    با زیرکی دیگر ، اولویت اثر نیز پیامدهای مهمی برای هرگونه تحقیقات در بازار است که می توانید با مشتریان یا مشتریان خود انجام دهید. اگر شما یک نظرسنجی دارید یا سؤال های چند گزینه ای را مطرح می کنید ، ممکن است Primacy Effect به شما منجر شود که پاسخ ها را به سمت انتخاب اول مغرضانه بدست آورید. برای برطرف کردن این مسئله ، شما باید در هر موقعیتی که می خواهید نتایج بی طرفانه داشته باشید ، ترتیب انتخاب را تصادفی کنید.

    به همان اندازه مهم است که کنترل ترتیب گزینه ها ، کنترل ترتیب اطلاعات باشد. غیر معمولی نیست که یک تبلیغ به همین دلیل دقیقترین استدلال خود را در بزرگترین حروف بیان کند: اگر مردم ابتدا متوجه شوند ، ابتدا آن را پردازش می کنند و وزن بیشتری به آن می بخشند.

    چرا نمی توان این کار را با طرح خرده فروشی آنلاین؟ نقاط اصلی ارزش برای هر محصول به ویژه قابل مشاهده است ، در حالی که قیمت به یک قلم کوچکتر منتقل می شود یا حتی بدون کلیک کردن به صفحه محصول قابل مشاهده نیست. توجه داشته باشید که این دقیقاً برعکس از آنچه بسیاری از سایت ها انجام می دهند ، این است که نمایش قیمت مقرون به صرفه است اما مشتریان را ملزم به کلیک بر روی آن می کنند تا بتوانند جزئیاتی را که باعث می شود آنها بخواهند بخرند ، مشاهده کنند.

     در فروش

    اگر مشتریان شما قبل از ارزیابی قیمت ، جزئیات مثبت در مورد محصول شما را ببینند ، تمایل دارند تا آن را بسیار با ارزش تر ارزیابی کنند.

    Takeaways from the Primacy Effect

    1. اگر می خواهید مشتری بیشتری داشته باشید یک مورد خاص را انتخاب کنید (از لیست ، مجموعه انتخابی یا هر چیز دیگری که می خوانید) ، آن مورد را اولویت بندی کنید.
    2. اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما قبل از اطلاعات منفی ، اطلاعات مثبت را می بینند ، زیرا آنها وزن بیشتری را برای هر آنچه که می توانند قرار دهند. برای اولین بار پردازش کنید.

    {{CTA}}

    برای اجرای جلوه اولویت در عمل آماده هستید؟ برای یک جلسه آزمایشی رایگان ثبت نام کنید و تبلیغاتی را انجام دهید.

    محاکمه رایگان

    را شروع کنید {{ENDCTA}