پا در اثر درب وقتی رخ می دهد كه مشتريان كاری كوچك برای شما انجام داده اند ، و این باعث می شود كه بعداً آنها مایل به انجام كار بزرگتر باشند.

یكی از شناخته شده ترین یافته ها در روانشناسی بازاریابی و ترغیب. تکنیک "پا به درب" است. در اصلی ترین و مشهورترین تظاهرات خود ، جاناتان فریدمن و اسکات فریزر به مالکان خانه در پالو آلتو رفتند و از آنها سؤال کردند که آیا مایل هستند یک تابلوی بزرگ و زشت را در حیاط های جلو خود بگذارند که می گفت: "با دقت رانندگی کنید." فقط 17٪

اما ، برای گروه دوم خانه ها ، فریدمن و فریزر چیزهای لطیف تری را امتحان کردند. از صاحبان خانه خواسته شد كه علامت 3 اینچی كوچك را در ویندوز خود نصب كنند كه از رانندگی ایمن برخوردار باشد ، درخواستی كه چنان بی عیب و نقص طراحی شده باشد كه تقریباً همه با آن موافق باشند. دو هفته بعد ، فرد متفاوتی در همین خانه ها حاضر شد و از او پرسید که آیا حاضر هستند این علامت بزرگ و زشت را برپا کنند. این بار ، 76٪ از صاحبان خانه موافقت کردند آن را تنظیم کنند!

 نمونه ای از پا در جلوی درب

همانطور که از نام "پا به درب" پیداست ، این اثر هنگامی رخ می دهد که مشتریان کارهایی کوچک برای شما انجام داده اند که باعث می شود بعداً آنها مایل به انجام کاری بزرگتر برای شما باشند. همچنین این یک تاکتیک شناخته شده و کاربردی در همه چیز است ، از فروش خودکار گرفته تا مارکتینگ (جایی که احتمال ماندگاری در تلفن را به طرز چشمگیری افزایش می دهد). با این حال ، استفاده از آن در یک زمینه آنلاین چالش های منحصر به فردی دارد ، بنابراین در این پست به معرفی راه هایی برای استفاده موثر از تکنیک کف پا در در محیط آنلاین می پردازم.

تعهد و انسجام – هسته اصلی پا در تکنیک درب

عوامل زیادی وجود دارد که می توانند اثر پا به درب را بسته به متن سوق دهند ، اما در هسته آن ایده ای است که " تعهد و سازگاری. "اساساً ، اولین اقدام صاحبخانه یا مشتری به عنوان نقطه ای از تعهد به یک رفتار یا نگرش عمل می کند. هنگامی که زمان تصمیم گیری دوم است (مثلاً قرار دادن علامت بزرگی بر روی چمن خود یا خرید چیزی آنلاین) ، این واقعیت که مشتری شما قبلاً متعهد شده است (حتی به روش بی هزینه) به اولین عمل باعث می شود که آنها احساس کنند که باید با آن تعهد سازگار باشند.

پیامد مهم این مکانیسم این است که اولین اقدام باید داوطلبانه باشد: اگر مشتری مجبور شود کاری را انجام دهد ، نخواهد شد. به عنوان یک تکنیک درب به درب عمل می کنند زیرا آنها نیازی به سازگاری با آن ندارند.

طبیعتاً تعدادی از عوامل دیگر بر قدرت کف پا در درب نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، اگر اولین اقدام عمومی تر باشد یا قابل مشاهده باشد ، اگر بیشتر شخصاً مرتبط باشد ، یا گران باشد (به پول ، زمان و غیره) ، مشتریان بیشتر به این امر متعهد خواهند بود.

اگر من این کار را کردم من این کار را دوباره انجام خواهم داد – پایه و اساس تکنیک Foot in the Door Doech

زیرا رفتار گذشته اولین گام قوی برای جلوه پا در درب است ، هر چیزی که توجه مشتری را به خود جلب کند. اقدامات قبلی مربوط به این توانایی را دارد که در را باز کند. یكی از بارزترین موارد این است كه یادآوری خریدهای قبلی از مشتریان قبلی می تواند بسیار قدرتمند باشد. این می تواند به دو شکل ایجاد شود.

یک نمونه می تواند یک نوار کناری باشد که لیست یا لیست خریدهای قبلی را نشان می دهد. این ویژگی می تواند به منظور "کمک به مشتریان برای پیگیری خریدهای گذشته" یا ترغیب آنها به رتبه بندی محصولات طراحی شود ، اما همچنین به تقویت ارتباط آنها با وب سایت شما به عنوان مکانی برای خرید وسایل کمک می کند. "من قبلاً این چیزها را از اینجا خریداری کرده ام ، بنابراین باید به اندازه کافی به سایت اطمینان داشته باشم که دوباره بخرم." (به طور بالقوه ، چنین نوار کناری حتی می تواند طراحی شود تا نحوه اضافه کردن مشتریان خریدهای جدید به لیست را انتخاب کند. این یکی دیگر از کاربردهای پا است. در تکنیک درب.)

یک رویکرد دوم تقویت پیام همراه با موتور توصیه است. برای استفاده از نمونه هایی از آمازون ، توصیه ها باید از پیام های کمتری مانند "توصیه شده برای شما" و پیام های بیشتر مانند "مشتریانی که این مورد را خریداری کرده اند نیز خریداری کنند" استفاده کنند. در صفحات توصیه های عمومی ممکن است خریدهای خاص گذشته نیز ایجاد شود: "اگر دوست دارید X ، سپس Y را دوست دارید. "

روش دیگر ممکن است برای جلب مشتری باشد که چیزی را به سبد خرید خود اضافه کند تا بتواند تمایل خود را برای خرید شروع کند. به عنوان مثال ، وقتی مشتری به سایت می آید ، ممکن است با یک پیام و انتخاب مورد استقبال قرار گیرد: «به وب سایت ما خوش آمدید! لطفاً یک هدیه رایگان انتخاب کنید … "این رویکرد نه تنها مشتریان را ترغیب می کند تا با یک محصول و با سبد خرید خود درگیر شوند ، بلکه باعث می شود که متقابلی نیز به کار گیرند.

 پا در مثال اثر درب"

از من بخواهید هر چیزی را انجام دهید تکنیک دستوری محدود به خرید نیست

همچنین لازم به ذکر است که تکنیک پا به در نیست محدود به رفتارهایی نیست که مشابه رفتاری باشد که شما می خواهید ایجاد کنید. در مطالعه فریدمن و فریزر ، در حالی که دریافتند که درخواست رفتارهای مشابه (یعنی توافق با یک علامت کوچک و یک نشانه بزرگ) ، میزان انطباق 76٪ را ایجاد می کند ، آنها همچنین دریافتند که درخواست یک رفتار اولیه که نیست نیست. همان (یعنی امضای دادخواست یا موافقت با یک نشانه کوچک که از یک دلیل متفاوت حمایت می کند) هنوز منجر به یک نرخ انطباق 48٪ شد.

این نشان می دهد که یک پا به پای جلوی درب را می توان با جلب بازدید کنندگان به ورودی های غیر از خرید ایجاد کرد. به عنوان مثال ، تماس های ساده و بی هزینه برای اقدام می تواند مشتری شما را به سمت درگیری با سایت شما سوق دهد ، که ممکن است به عنوان پشتیبان درگیری با محصولات باشد. فقط یک سؤال از آنها بخواهید یا از آنها خواسته اید که روی چیزی کلیک کنند ، فقط سعی کنید آن را به خطر بیاندازید ، سرگرم کننده و شاید کمی معنی دار کنید. به عنوان مثال ، سؤال از مشتریان خود در مورد ترجیحات آنها (مانند Netflix برای حساب های جدید) ممکن است به عنوان روشی ارزشمند برای شروع یک موتور توصیه (یا طراحی پیام برای مشتریانی که سابقه خرید ندارند) باشد: "اگر دوست دارید فیلمهای اکشن ، پس دوست دارید … ") ، اما اینكه آنها را به شما بگویند آنچه دوست دارند (یا می خواهند) نیز می تواند برای دستیابی به اثر پا به درب باشد.

تبدیل ها همه چیز نیستند – رفتارها را تشویق کنید از طریق تکنیک درب به درب

تا این لحظه ، تمرکز این پست بر ترغیب رفتار خرید بوده است تا در ابتدا مشتریان را به انجام کاری با سایت خود برسانند ، اما پا به پای تأثیر درب ممکن است حتی مناسب تر برای تشویق رفتارهای نسبتاً کم هزینه تر باشد. به عنوان مثال ، اگر لیستی از نامه پستی دارید که می خواهید بازدید کنندگان به آن بپیوندند یا منبع بازاریابی محتوا باشند ، می خواهید آنها را مشاهده کنید ، آنها را با یک سؤال ساده بازشو یا بنر فوراً اعلان کنید. اگر آنها پاسخ دهند (یا وقتی که بسته به نحوه تنظیم آن پاسخ می دهند) ، از آنها بخواهید که ثبت نام کنند یا پیوندی را با این درک که پیروی می کنند ، مطابق با عقیده ای است که آنها فقط ابراز داشتند. سایت به اشتراک گذاری محتوا Upwasure برنامه های پاپ آپ را اجرا کرده است که دقیقاً این کار را انجام داده اند:

 پا به عنوان مثال درهای درب

Takeaways

  1. مشتریان را به داوطلبانه کاری کوچک برای شما انجام دهید تا بتوانید آنها را به احتمال زیاد بعداً برای شما بزرگ انجام دهند.
  2. از آنها بخواهید تا نظرات ، ارزشها یا ترجیحات خود را بیان کنند (چه با پرسیدن و چه با مشاهده) ، و سپس آنها را به عنوان به آنها یادآوری کنند.

{{CTA}}

آماده است که تکنیک پا به درب را به صورت عملی اجرا کند؟ برای یک جلسه آزمایشی رایگان ثبت نام کنید و تبلیغاتی را انجام دهید.

محاکمه آزاد را شروع کنید

{{ENDCTA}