یکی از راه های کسب و کار شما برای داشتن مزیت رقابتی نسبت به رقبا ، توانایی شما در جمع آوری ، تجزیه و تحلیل و استفاده از اطلاعات جمع آوری شده در مورد رقبا ، مشتریان و سایر عوامل بازار است. این فرایند به عنوان هوش رقابتی یا تجزیه و تحلیل شرکت ها شناخته می شود.

هوش رقابتی برای ادامه حیات خود در دوره ای از افزایش رقمی سازی که چندین فناوری جدید ظهور می کند ، ضروری است.

در این مقاله ، خواهید فهمید که چگونه می توانید کسب کنید. داده های رقبای شما و انواع داده هایی که می توانید برای موفقیت در کسب و کار خود بتراشید.

Web Scraping چیست و چرا تجارت شما به آن نیاز دارد؟

Web Scraping فرآیند استخراج حجم زیادی از داده است از وب سایت ها و ذخیره آن برای استفاده بعدی توسط سازمان شما برای هوش رقابتی. این یک فرآیند پیچیده است که شامل شخصی است که باید کد یک صفحه وب را بررسی کند و سپس تمام اطلاعات ظاهر شده در یک صفحه را خراش می دهد. علاوه بر انجام دستی ، ابزارهای خودکاری برای تراشیدن وب وجود دارد. تراشیدن وب در هنگام انجام هوش رقابتی به مزایای بی نظیری برای سازمان شما منجر می شود. خراش دادن استاتیک – این فقط کد HTML یک وب سایت را بدون هیچ گونه تعاملی استخراج می کند. اگرچه این روش تراشیدن به شما امکان می دهد حجم زیادی از داده ها را در مدت کوتاه استخراج کنید ، این کمترین روش است.

مرور خودکار- با این روش ، برنامه تمام فرآیندهایی را که انجام می دهید به صورت خودکار انجام می دهد. هنگام مرور وب سایت خارج شوید. به عنوان مثال ، این یک URL را در مرورگر کپی و جایگذاری می کند و سپس محتوا را از هر صفحه استخراج می کند و آنها را در یک صفحه اکسل جای می دهد. زیبایی این روش این است که می تواند صفحات اصلی مبتنی بر Ajax را نیز خراش دهد.

Application Programmer Interface (API) – بسیاری از سازمان ها API ها را برای استخراج داده های خود ارائه می دهند. این باعث می شود که فرآیند اسقاط در مقایسه با سایر روش ها بسیار راحت تر باشد ، زیرا بدون دانش برنامه نویسی می توانید داده ها را خراش دهید. همچنین ، داده ها در قالبی آماده برای استفاده در دسترس خواهند بود.

چرا سازمان شما به وب تراشیدن احتیاج دارد

وب معمولاً اطلاعات زیادی در مورد رقبای شما به اشکال مختلف دارد. بنابراین سازمان شما می تواند از این داده های استخراج شده به طرق مختلف برای تحقق اهداف خود برای هوش رقابتی استفاده کند. یکی از مزایای مهم داشتن داده های رقبا این است که شما استراتژی محتوای آن را از سطح پایه درک می کنید. به عبارت دیگر ، به نظر می رسد که آنها در طول مسیر با موفقیت و ناکامی تمام داستان خود را برای شما تعریف می کنند.

چیزهای زیادی برای یادگیری نه تنها از فروشگاههای موفق آنها وجود دارد.

با این حال ، صرفاً با داده های خام برای شما منطقی خواهد بود که مزایای کمی برای ارائه وجود دارد. بنابراین شما نیاز به انجام تجزیه و تحلیل رقبا به طور موثر و مرتب کردن داده ها به کارآمدترین روش برای نتیجه گیری از آنها دارید. برای ادامه این مقاله ، ما در مورد اطلاعات قابل توجهی که می توانید خراشیده و چگونگی سود آن برای تجارت شما بحث کنیم ، بحث خواهیم کرد. تحقیق در مورد بهترین / بدترین شیوه های رقبا ، محصولات / خدمات ، قیمت گذاری و موارد دیگر – برای تصمیم گیری دقیق تر و دنباله دقیق اقدامات نسبت به مزیت رقابتی.

در حالی که هر سازمانی از سود تا غیر انتفاعی دوست دارد برای داشتن یک مجموعه منحصر به فرد از مزایای رقابتی ، بسیاری از مردم راه ها و روش های دستیابی به آنها را نمی دانند. اینجا جایی است که هوش رقابتی ، تحقیقاتی و محک زدن ، نقشی حیاتی دارند.

بیایید در مزایای بی شماری که هوش رقابتی برای سازمان شما به ارمغان می آورد ، غوطه ور شویم:

  • پیش بینی حرکات رقبا

داده هایی که از وب تراشیدن به دست می آورید به شما کمک می کند تا مشخص کنید که رقبای شما در مرحله بعدی قرار دارند. به عنوان مثال ، ممکن است در مورد محصولی که قصد دارند راه اندازی کنند یا خدمات جدیدی را که قصد دارند در تجارت خود بگنجانند ، اطلاعات کسب کنید. برای راحتی خود ، می توانید سازمانی استخدام کنید تا این اطلاعات را از طرف شما جمع آوری کند. به طوری که در حین کسب اطلاعات ارزشمند از حرکت رقبا ، می توانید روی سایر جنبه های تجاری تمرکز کنید.

  • آخرین روند صنعت خود را پیگیری کرده و خود را برای آینده آماده کنید

با داشتن داده هایی در مورد راه اندازی محصول جدید رقبا یا خدمات جدید ، اکنون ممکن است دانش رقابتی از روندهای نوظهور صنعت داشته باشید. با این دانش عمیق می توانید تغییراتی را در سازمان خود برای فردایی بهتر اعمال کنید. همچنین ، شما می توانید آگاهی شوم را در مورد انتظارات ، اختلالات ، فناوری ها و بسیاری از تأثیرات دیگر بر سازمان خود پیش بینی کنید. بنابراین یک مزیت رقابتی ارزشمند است که به آن مجهز هستید.

با تجزیه و تحلیل داده ها ، از رقبای خود جمع آوری می شوید تا بتوانید شکاف های بازار را شناسایی کنید. علاوه بر این ، چنین داده هایی به شما امکان می دهد که چگونگی رشد رقبا را حتی در شرایط چالش برانگیز و مناطق خاص بازار هدف خود بررسی کنید. تجزیه و تحلیل نهایی شما از داده ها به شما در کشف خدمات یا محصولی جدید کمک می کند که شما را از رقبای خود جدا کرده و نیاز خاصی را در بازار برآورده می کند. شما می توانید به طور منظم در مورد به روزرسانی رقبایتان با توجه به نوسان بازار نیاز به چنین دستاوردی داشته باشید.

  • تصمیم گیری را با ROI عالی افزایش می دهد

وقتی از افراد مبتنی بر داده پشتیبانی می کنید ، به شما در سازماندهی کمک می کند. و ابتکارات تجاری را در اولویت قرار دهید. شما می توانید به نقاط قوت ، ضعف و شکاف فعلی خود که در بالا ذکر شد ، نگاهی جدی بیندازید و سپس سرمایه گذاری ها و تلاش ها برای رفع مستقیم آنها را در اولویت قرار دهید. در نتیجه ، عدم تصمیم گیری کمتر و بازگشت سرمایه بیشتر خواهد بود.

  • افزایش محصول و خدمات سرعت در بازار

سرعت در بازار به کل مدت زمان انتقال یک کالا به بازار عمومی اشاره دارد. فروش از ایده اولیه آن است. بسته به صنعت ، متوسط ​​سرعت ورود به بازار برای یک محصول متفاوت است. همچنین سایر عوامل از جمله ایجاد ، راه اندازی و آزمایش کالاهای جدید به متوسط ​​سرعت ورود به بازار مربوط می شود. هنگامی که اکوسیستم یک محصول یا خدمات از رقابت بیشتری برخوردار است ، برای یک شرکت ضروری است که محصولات قابل تحویل را برای سرعت در بازار بهبود بخشد بدون اینکه کیفیت را به خطر بیندازد.

در حالی که اطلاعات رقابتی در درجه اول بر داده های رقبا متمرکز است ، سازمان شما همچنین می تواند ارزشمندی را از بین ببرد. اطلاعات مربوط به تجارت شما چنین ارزیابی های داخلی می تواند نحوه عملکرد شما به عنوان یک شرکت ، نقاط قوت ، ضعف و مناطقی را که نیاز به فضای بیشتری برای پیشرفت دارند به شما ارائه دهد. داده هایی که از وب تراش جمع آوری کرده اید به شما کمک می کند تا برای پیشرفت کار خود تصمیم گیری کنید. وقتی اندازه شرکت ساکت و بزرگ است و از این رو نیاز به نظارت بر بخشهای مختلف وجود دارد ، این کاملا مفید است. می توانید از وب سایت های رقیب خود استفاده کنید. این امر تا حد زیادی به نوع تجارت ، اقدامات رقبا و نیازها و خواسته های مشتریان بستگی دارد. اکنون بیایید به برخی از مناطق مهم در وب سایت رقیب خود که باید آنها را خراش دهید ، بپردازیم.

ممیزی خط تولید و خدمات رقبا

نیازی به معرفی این نیست که شما و رقبای خود با فروش محصولات یکسان مشتریان یکسانی را هدف قرار دهید. حتی اگر رقبای شما محصولات یکسانی را بفروشند ، بینش های زیادی برای تجزیه و تحلیل خطوط تولید آنها وجود دارد زیرا هیچ دو شرکت یکسان نیستند. در پایان روز ، هر مارک سعی می کند رویکرد متفاوتی را نسبت به مشتریان خود به تصویر بکشد.

وقتی می خواهید در صنعت خود رقابت کنید ، مراقب اسکرپ کردن منظم از وب سایت های رقبا باشید. به طور خاص ویژگی ها و مزایای خطوط تولید آنها و همچنین پیشنهادات ویژه را خراش دهید. سپس می توانید بر اساس ویژگی هایشان ، محصولات کدام عملکرد بهتری داشته باشید. با استفاده از این تجزیه و تحلیل ، شما می توانید الگویی بدست آورید که محصولات از نظر عملکرد عالی و محصولاتی با عملکرد متوسط ​​ارائه می شوند.

پس از انجام چنین تجزیه و تحلیل ، بینشی برای بهبود لیست محصولات خود به شما ارائه می دهد.

وب سایت های

بعد از اینکه محصولات را خراشید ، جنبه مهم بعدی خراش دادن قیمت ها است. مکان ایده آل برای شروع انجام تجزیه و تحلیل رقبا ، تجزیه و تحلیل قیمت های رقبا و همچنین صنعت است. خراش دادن قیمت ها به شما کمک می کند بینشی در مورد استانداردهای قیمت گذاری صنعت بدست آورید ، رقابت را درک کنید و نسبت به رقبا برتری کسب کنید.

همانند خراشیدن محصول ، خراشیدن قیمت نیز باید به طور منظم انجام شود. در غیر این صورت ، شما نمی توانید یک برتری سودآور نسبت به رقابت خود تقویت کنید. در اینجا برخی از مزایای خراش دادن قیمت وجود دارد:

  1. میزان تغییر قیمت محصول را در طول زمان ، که اغلب به عنوان پویایی قیمت شناخته می شود ، درک کنید. علاوه بر نظارت بر تغییرات قیمت در رقبا ، باید نحوه واکنش رقبا نسبت به قیمت های شما را نیز مشاهده کنید.
  1. به شما کمک می کند فوراً از رقبایتان پیشی بگیرید:

وقتی مرتباً از وب سایت های رقبایتان قیمت می کشید ، این امر به مزیت رقابتی شما بسیار کمک می کند. این به این دلیل است که نگاه به استراتژی قیمت گذاری رقبا و مقایسه آن با شما به شما کمک می کند تا جای خود را تعیین کنید. این می تواند پایه ای برای یک استراتژی قیمت گذاری بهتر در پایان شما باشد.

  1. ردیابی در زمان واقعی

برخی از صنایع قیمت های خود را به طور منظم به روز می کنند ، معروف به قیمت گذاری پویا. اگر صنعت شما به آن دسته تعلق دارد ، باید مرتباً قیمت رقبا را پیگیری کنید و به طور مرتب قیمت ها را در زمان واقعی کنترل کنید.

SEO Strategic SEO Strategy

SEO (بهینه سازی موتور جستجو) نقش حیاتی در هدایت ترافیک آنلاین به صورت راهنمای کسب و کار شما دارد. اگر از ابزارهای آنلاین مانند خراش دهنده محتوا برای درک بینش نسبت به رقبای خود استفاده کنید ، به شما کمک می کند. این خراش دهنده های محتوا به شما امکان می دهد تعیین کنید که از چه کلمات کلیدی برای ترافیک ارگانیک استفاده می کنند و تجزیه و تحلیل پست های وبلاگ باعث بازدید بیشتر سایت های آنها می شود.

شما می توانید همچنین تعیین کنید که آنها کدگذاری سایت و سایر عوامل UI / UX را که تا حد زیادی بر SEO تأثیر می گذارند تنظیم کرده اند. این به شما امکان می دهد تعاملات رقبا با مارک های آنها را در سیستم عامل هایی مانند فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام و سایر موارد تعیین کنید. تعاملات مشتریان با صفحات رسانه های اجتماعی این شرکت بیانگر برداشت آنها از مارک ها به طور کلی است.

با خالص سازی صفحات رسانه های اجتماعی رقبا ، میزان ارسال آنها ، نوع محتوا (متن ، فیلم و گرافیک) را تعیین می کنید. و کیفیت آنها ، استراتژی های مختلف تعامل آنها با مشتریان و سرعت شرکت در مراجعه به مشتری یا شکایت مشتری.

با دیدن نقاط قوت و ضعف این استراتژی ها ، می توانید برنامه خود را به گونه ای تنظیم کنید که از هم جدا می شود.

چگونه پروکسی ها می توانند به شما کمک کنند تا برای هوش رقابتی دست و پا بزنید

در این مقاله ، تا کنون ، در مورد خراشیدن وب و اینکه چگونه می تواند برای هوش رقابتی سازمان شما تأثیرگذار باشد ، کشف کرده اید. با این حال ، ما به سختی به چگونگی تراشیدن داده ها و در دسترس بودن ابزارهای مختلف برای تراشیدن می پردازیم. یکی از متداول ترین روش های تراشیدن داده ها از طریق وب سایت ها استفاده از پروکسی است.

هنگامی که از وب سایت هایی با استفاده از پروکسی خراش می گیرید ، آدرس IP شما را مخفی می کند. از این رو به نظر می رسد که پروکسی داده های وب سایت مورد نظر را از بین می برد. برخی از وب سایت ها ممکن است تعداد دفعات اتصال شما به آن را محدود کنند. بنابراین اگر به وب سایت متصل شوید تا با استفاده از همان آدرس IP از آن استفاده کنید ، احتمالاً با بلوک مدیران وب سایت روبرو خواهید شد.

بنابراین حتی اگر از همان پروکسی برای خراش استفاده کنید ، پروکسی نیز احتمال دارد مسدود شود. یک چرخش برای این موضوع استفاده از مجموعه ای از پروکسی های چرخشی است.

وقتی بحث از پروکسی می شود ، این یک منطقه وسیع است. با این حال ، ارزش دارد برخی از مبانی پراکسی وب تراش وب را جستجو کنید تا با استراتژی Intelligent Competitive خود از مزایای آن بهره مند شوید. در اینجا در ProxyScrape ، انواع مختلفی از پروکسی ها را برای نیازهای وب تراشی شما ارائه می دهیم. با این مقاله بیشتر کاوش کنید.

نتیجه گیری

اکنون شما در مورد تراشیدن وب و تأثیرات آن بر هوش رقابتی یاد گرفته اید. علاوه بر این ، در بخش آخر ، ممکن است کشف کرده باشید که چگونه پروکسی ها می توانند در تراش وب کمک کنند. بنابراین اکنون زمان آن فرا رسیده است که آنچه را که در این مقاله آموخته اید تمرین کنید تا از رقبای خود جلوتر بمانید و سازمان خود را قادر به دستیابی به عملکرد مطلوب کنید.