استراتژی بازاریابی Zalando – تبلیغات مبتنی بر کوپن (مطالعه موردی)
نقش نرم افزار کوپن در ایجاد موفقیت بین المللی یا مطالعه موردی زلاندو.
آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه Zalando کمپین های کوپن خود را اجرا می کند؟ آیا تاکنون به این فکر کرده اید که چه چیزی لازم است تا از طریق ده ها کانال در این مقیاس ، تبلیغات را انتخاب کنید؟ خوب ، به جای تعجب ، ادامه مطلب را بخوانید.
از زمان ظهور اولین کوپن های کاغذی در سال 1887 ، ارزش آنها به طرز خارق العاده ای افزایش یافته است. امروزه بیش از 90٪ مردم آمریکا ادعا می کنند که هر هفته خرید خود را با کوپن های تخفیف انجام می دهند. یکی از بزرگترین شرکتهای تجارت الکترونیکی در اروپا که تسخیر کوپن ها را دارد ، زلاندو است. ما بیش از 100 کمپین کوپن آنها را از دو ماه گذشته بررسی کرده ایم تا بهتر بتوانند پیشنهادات کوپن آنها و آنچه باعث می شود آنها را تیک بزنند ، بررسی کردیم.
برای ایجاد یک کمپین موفق ، یک کوپن باید با نیازهای مشتری مطابقت داشته باشد . چگونه اطمینان می کنید که تیم بازاریابی شما با معاملات کوپن سازگار است که از مشتری مناسب برخوردار است؟ هیچ پاسخی به گلوله های نقره ای وجود ندارد ، شما باید آنها را به طور مداوم مطابق انتظارات خود تنظیم کنید. و شما فقط می توانید با ردیابی کارآمد مشتری و تجزیه و تحلیل عمیق رفتار آنها ، این کار را انجام دهید.
یکی از راه های Zalando برای انجام این کار ، آزمایش A / B انواع کوپن است. چگونه کار شما می خواهید؟ آنها چندین کارزار را همزمان با ویژگی های مختلف راه اندازی می کنند و فقط نتایج را با یکدیگر مقایسه می کنند. این شامل آزمایش ویژگی های مختلف کوپن مانند مقدار تخفیف ، حداقل هزینه برای خرج کردن ، تاریخ انقضا و غیره و غیره و همچنین بخش های مختلف مانند مکان ها ، کانال های بازاریابی ، جنسیت یا سن است.
نحوه کار این است که آنها ابتدا به یک بخش مشتری کوچک بپیوندید تا بفهمید چه چیزی به بهترین وجه تبدیل می شود. سپس ، آنها کمپین را در سطح کشور یا کانال گسترده ای گسترش می دهند.
با تشکر از این رویکرد ، آنها می دانند کدام محصولات مطلوب ترین و کدام تخفیف ها بیشترین بازده را به همراه می آورد. در مرحله بعد ، Zalando بینش خود را برای فعالیتهای آینده برای نزدیک تر شدن نیازهای مشتری به کار می گیرد.
اجرای اینگونه آزمایشات کوپن روشی محتاطانه برای افزایش شانس جذابیت آنها با سلیقه مشتری است. علاوه بر این ، همچنین به Zalando کمک می کند تا تعادل بین سود تبلیغات و هزینه ها پیدا کند.
ثابت یا منحصر به فرد
موضوع دیگری که باید در همان ابتدای ایجاد هرگونه استراتژی کوپن با آن روبرو شود نوع کمپین است. چرا اینقدر قابل توجه است؟ زیرا این امر در نحوه کار ردیابی مشتری فوق تأثیر دارد. Zalando از کمپین های کد منحصر به فرد و ثابت استفاده می کند و بدیهی است که این تصادفی نیست.
کمپین های کد ثابت را می توان به راحتی تبلیغ کرد و آنها برای افزایش آگاهی از مارک یا جلب توجه بسیاری از مشتریان بالقوه مناسب هستند. در ضمن ، کدهای منحصر به فرد برای ردیابی مشتری و کنترل اثربخشی مناسب هستند. علاوه بر این ، یک کد منحصر به فرد به شما امکان می دهد سوء استفاده از کد کوپن را کاهش داده و جزئیات بیشتری را در مورد مشتری ارائه دهید. آنها یک معدن واقعی با ارزش بازاریابی بی ارزش هستند.
سرانجام ، به لطف نرم افزار کوپن ، Zalando می تواند همه کمپین ها را در کلیه کانال ها نظارت کند که به آنها اجازه می دهد تا روی کسانی که بیشترین تعداد بازخریدها را دارند تمرکز کنند. “/>
قدرت محلی
Zalando می داند که گسترش به بازارهای جدید نیاز به توزیع گسترده دارد. آنها با پشتیبانی کانال های محلی قادر به پخش کوپن های خود و رسیدن به تن مشتری بالقوه هستند. برای پیاده سازی این استراتژی ، Zalando به شرکتهای بازاریابی با موقعیت مناسب سوق می یابد. به عنوان مثال ، Zalando با شرکت های وابسته مانند سیستم عامل های کوپن آنلاین مانند picordi یا alerabat.pl همکاری می کند. این همکاری سر راست است؛ وابستگان به نسبت عملکردشان پاداش می گیرند.
البته ، تعداد بیشتری از آن وجود دارد. سایر تاکتیک های بازاریابی محلی عبارتند از: [
اتصال کوپن های کد ثابت به تبلیغات در وب سایت های اصلی و رسانه های چاپی
معاملات مشترک با مارک های دیگر ، به عنوان مثال. یک ماشین لباسشویی بخرید تا یک کارت کارت هدیه دریافت کنید
کانال های اجتماعی – Zalando از کانال های اجتماعی خاص کشور خود برای تبلیغ کوپن های مختلف برای مخاطبان مختلف استفاده می کند
همانطور که تصور می کنید ، تعداد کانال های بازاریابی محلی بسیار زیاد است. با استفاده از این امر ، Zalando می تواند بیننده بیشتری را به خود جلب کند و در نهایت آنها را به خریداران تبدیل کند. نکته اصلی این است که بتوانیم محبوبیت کوپن و نرخ تبدیل در هر مکان را ردیابی کنیم. با وجود چنین ماشین آلات ردیابی ، آنها می توانند:
از مخلوطی از تست های کوتاه مدت و طولانی مدت A / B استفاده کنند ،
فهمید چه چیزی برای بخش های محلی بهتر است ،
ROI را به یک کانال خاص نسبت داد.
با افزودن همه اینها ، آنها در نهایت می توانند از رقابت بهتر شوند.
TWEAKING INCENTIVE
تیم Zalando می داند که جلب توجه با یک کوپن تنها در نیمی از رستگاری و خرید نهایی است. آنها باید قاطعانه را متقاعد کنند و مردد را ترغیب کنند. چطور؟ یكی از متداول ترین ترفندها برای فشار آوردن مشتریان به بازخرید ، تعیین تاریخ انقضا روی كدون کوپن است. ایجاد این حس فوریت باعث می شود تا مشتریان عزم بیشتری داشته باشند و به شما امکان می دهند تعداد کوپن های رها شده را کاهش دهید.
راه دیگر برای جذاب تر کردن کد ، معرفی محدودیت های مبتنی بر سبد خرید است. به عنوان مثال ، تصور می کنیم شما می توانید یک کوپن درست کنید اگر معتبر باشد مقدار کل از برخی از ارزش های دیگر مثلاً بیشتر است. مقدار تخمینی سفارش متوسط. ممکن است فکر کنید این به نظر می رسد انگیزه خوبی برای فروش است. و درست است ، Zalando همیشه از آن استفاده می کند.
اما باز هم ، آنها آزمایش و شخصی سازی بازاریابی را فراموش نمی کنند ، آنها برای برچسب های مختلف برای کمپین ها ، مکان ها یا بخش های مختلف ، برچسب های مختلفی را ارائه می دهند. تست ، آزمایش ، آزمایش.
Zalando همچنین راه دیگری برای افزایش میزان سفارش از طریق کوپنها پیدا کرد: فروش مبتنی بر محصول. یک راه برای دستیابی به این هدف ، یادآوری مشتری در مورد سایر مواردی است که ممکن است در هنگام مرور مغازه به آنها علاقه مند باشد. اما زلاندو کارهای بیشتری انجام می دهد. آنها کمپین های کوپن صادر می کنند که فقط درصورتی کار می کند که سبد خرید دسته بندی خاصی داشته باشد یا محصولات خاصی را در آن داشته باشد ، به عنوان مثال. 10٪ کفشهای زنانه یا 20 دلار برای نایک ایر مکس.
اگر ممکن است این دو تاکتیک فروش را در یک کمپین کوپن مخلوط کنید ، تصور کنید. آنها می توانند:
ROUND-THE-CLOCK
استراتژی کوپن زلاندو پر از زندگی در طول سال است. با گذر از ده ها کمپین کوتاه مدت ، متنوع و شخصی ، اغلب آنها گروه بزرگی از پیروان را بدست آوردند که به سکوهای آنلاین مراجعه می کنند تا کوپن هایی را برای کفش هایی که از خواب دیدن کرده بودند پیدا کنند. [19659010] با استفاده از برنامه ریزی برنامه های [کوپن های آینده] قبل از زمان ، Zalando می تواند یک تقویم تبلیغاتی پر از مشوق های شخصی را برنامه ریزی کند. تقویم فقط به جمعه سیاه و دوره کریسمس محدود نمی شود بلکه برای تعطیلات ملی ، رویدادهای ورزشی یا جشنواره های محلی مانند اکتبربرفست – شما نام آن را می گذارید.
علاوه بر این ، در صورت غیرممکن اجرای ایده ها ، آنها می توانند شریک شوند. با مارک های محلی یا جهانی در تماس باشید تا در طول سال با تعداد بیشماری معاملات سودمند متقابل مواجه شوید. به عنوان مثال. آنها می توانند یک برنامه کوپن اختصاص داده شده را فقط به کارمندان شریک زندگی خود اجرا کنند.
UNDER CONTROL
چگونه Zalando می تواند کوپن ها را از طریق کانال های زیادی به اشتراک بگذارد و هنوز هم اطمینان حاصل کند که آنها سوء استفاده نشده؟ باز هم ، نرم افزار کوپن آنها به این امر اهمیت می دهد. چطور؟ با این 3 مورد:
حد رستگاری – به عنوان مثال از کدهای ثابت مانند Christmas2016 می توان 20،000 بار استفاده کرد و سپس آنها بطور خودکار نامعتبر شدند.
کد را می توان یک بار در هر مشتری بازخرید کرد.
کدهای مختلف کوپن را نمی توان با یک سفارش واحد مخلوط کرد (همانطور که در ادامه می آموزید اگرچه ، آنها را می توان با کارتهای هدیه ترکیب کرد.
این یک تاکتیک قدرتمند است که به Zalando اجازه می دهد تا تعداد کل بازخریدها را دقیقاً تخمین بزند . بعلاوه ، آنها لازم نیست که نگران باشند که کوپن های تبلیغاتی گسترده منجر به کلاهبرداری در کوپن شوند و در نهایت ضرر و زیان قابل توجهی به تجارت وارد می کنند.
به همین ترتیب ، Zalando نیز کمپین های کوپن های منحصر به فرد را تحت کنترل نگه می دارد. با وجود این واقعیت که کدهای منحصر به فرد نمی توانند به راحتی مورد سوء استفاده قرار بگیرند ، هنوز هم نیاز به چشم پوشی از عملکرد آنها هستیم. نکته اصلی این است که تعداد کدهای متعلق به یک کمپین را محدود کنید. یکی از دلایل انجام این کار ، کنترل شرکت های وابسته است. این مهم است زیرا كمسیون زلاندو هر ماه آنها را می پردازد.
اینها همه نیست
همانطور كه می بینید ، زلاندو فعالیت های تبلیغاتی را به سطح بعدی رسانده است. این امر تنها به این دلیل ممکن است که آنها در ایجاد نرم افزار کوپن قابل نگهدار و قابل ردیابی سرمایه گذاری کرده اند.
برای یادآوری ، تاکتیک های آنها شامل موارد زیر است:
آزمایش و نظارت بر کمپین کوپن A / B
با استفاده از کدهای ثابت و کمپین های کدهای منحصر به فرد
با پارامترهای کوپن: ارزش تخفیف ، تاریخ انقضا ، تعداد بازخریدها ، مقدار و درصد نوع
فروش کوپن با حداقل مقدار سفارش و تخفیف فقط برای محصولات خاص معتبر است
برنامه ریزی برنامه های کوپن با یک پنجره زمانی خاص برای کل سال
مشارکت وابسته با سیستم عامل های کوپن آنلاین و سایر فروشندگان محلی
راه اندازی کمپین ها فقط برای بخش های خاص مشتری (کارمندان شرکت ، دانشجویان و غیره)
و با نگاهی به مقیاس آنها ، ما مطمئن هستیم که آنها به طور کامل ، در غیر این صورت ، آنها به دلیل تقلب در کوپن وقت زیادی را از دست می دهند.
اما آنها هنوز در اینجا انجام نشده اند. ما فقط در این پست نوک کوه یخی تبلیغاتی را توصیف کرده ایم.
وقتی به وب سایت زلاندو بازدید می کنید ، می توانید این نکته را مشاهده کنید:
آنچه ما درباره آن ننوشته ایم کاملاً جدید است. مجموعه ای از تاکتیک های کوپن است که می تواند به محض گرفتن ایمیل شما اجرا شود. این تاکتیک ها امکان بازاریابی کوپن شخصی تر ، قابل ردیابی تر و در نهایت سودآورتر را فراهم می آورد.
سرانجام ، زلاندو نیز کارت های هدیه را تسخیر کرد. اما دفعه دیگر بحث خواهیم کرد.
آیا می خواهید دوربین های کوپن خود را مانند ZALANDO دوست داشته باشید؟