درباره CMS به عنوان مدیر CRM چه باید بدانید؟

درباره CMS به عنوان مدیر CRM چه باید بدانید؟

درباره CMS به عنوان مدیر CRM چه باید بدانید؟

دانش اساسی درباره سیستم های CMS ، ویرایش محتوا ، زبان فنی و برخی مفاهیم فنی برای یادگیری قبل از اولین ملاقات با توسعه دهندگان CMS خود.

آیا شما یک مدیر CRM ، بازاریاب ، مدیر محصول یا به عبارت دیگر غیر هستید. فرد فنی ، با طرح این سوال که CMS چیست و چه چیزی را باید در مورد آن بدانید؟ آیا شما در حال حاضر یک کاربر CMS هستید اما می خواهید دانش فنی بیشتری درباره این سیستم عامل کسب کنید؟ آیا شما در حال تغییر CMS خود هستید ، اما نوشتن RFP در مورد چیزی که کوچکترین ایده ای در مورد آن ندارید ، ترساندن شما است؟ آیا شما به سمت موقعیت جدید می روید یا کارهای جدیدی به دست می آورید و مجبور خواهید بود با برنامه نویسان CMS نزدیک تر همکاری کنید؟

ناامید نشوید ، مفاهیم فنی پیرامون سیستم عامل های CMS کاملاً صریح و ساده هستند و به عنوان یک فرد غیر فنی معمولاً لازم نیستید که آنها را با جزئیات بیشتری بشناسید. مهمترین چیز این است که چند تعریف اساسی را بفهمید ، بستری را که شرکت شما از آن استفاده می کند بشناسید و با چند زبان اصلی آشنا شوید. بعداً ، اگر نیاز به دانستن بیشتر دارید ، من اکیداً توصیه می کنم فقط از توسعه دهندگان خود بپرسید – کسی نیست که از پلتفرم CMS شما اطلاعات بیشتری داشته باشد. بیشتر بخوانید در مورد اینکه چرا یادگیری از توسعه دهندگان شما بهترین راه برای یادگیری فناوری و چگونگی شروع صحبت با زبان آنها در اینجا است.

 مفاهیم CMS برای مدیران CRM
عکس: Emma Dau در Unsplash

فهرست مطالب: [19659007] CMS چیست؟
  • تعریف CMS
  • اهداف CMS
  • چرا یک سیستم CMS برای مدیران CRM باید مهم باشد؟
  1. چه چیزی را باید یاد بگیرید که مدیریت یک محتوا را در CMS مدیریت کنید؟
  • زبان نشانه گذاری
  • چگونه می توان پیش نویس [19659009] چگونه می توان
  • محتوای را ذخیره کرد؟
  • مدیریت دارایی های دیجیتال
  • تجزیه و تحلیل وب سایت
  • ماژول های خارج از جعبه ، ابزارک ها ، قالب ها
  • اصول طراحی اولیه – UX / UI
  1. ویژگی های CMS شما باید در مورد
  • امکان ویرایش
  • نسخه سازی
  • بازیابی (برگشت)
  • بایگانی
  • سازگاری
  • ادغام ها
  • A / B [1965900] محتوای شخصی شده
  • مدیریت ترجمه
  • بهینه سازی SEO
  • انتشارات چند پلتفرمی
  • دسترسی ها
  • همکاری مشترک

4. مفاهیم فنی که ارزش درک آن را دارند

  • آیا وب سایت شما استاتیک یا پویاست؟
  • انتشار وب سایت
  • محیط های
  • CMS خارج از جعبه یا CMS ساخته شده سفارشی؟
  • CMS بی سیم
  • API چیست؟
  • وب سایت ها چیست؟
  • چیست SDKs؟

5. خلاصه

CMS چیست؟

سیستم مدیریت محتوا ( CMS ) – یک نرم افزار نرم افزاری است که می تواند برای مدیریت ایجاد و تغییر محتوای دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد. این یک پایگاه داده است که در آن محتوای خود را نگه می دارد: دارایی های دیجیتال (تصاویر ، فیلم ها ، پادکست ها) ، متن ، ترجمه ها ، در بعضی موارد چیدمان صفحه ، بخش هایی از طراحی (جداول ، دکمه ها و غیره). محتوای ذخیره شده در CMS را می توان به وب سایت ، برنامه تلفن همراه یا سایر کانال های دیجیتال (اس ام اس ، ایمیل ، ساعت هوشمند و غیره) ارائه داد. همه شرکت ها تمام مطالب را در یک CMS یکسان ذخیره نمی کنند. اغلب برخی از راه حلهای "ذخیره سازی" محتوا جداگانه هستند (محتوای ایمیل در بستر ارسال ایمیل ، محتوای برنامه تلفن همراه که به صورت کد ذخیره شده و فقط توسط توسعه دهندگان و غیره به روز می شوند).

CMS می تواند اهداف بیشتری را برای انتشار مطالب در کانالهای دیجیتال شما ارائه دهد. بسته به API های موجود ، افزونه ها ، صفحات وب می تواند:

  • صادرات و واردات ترجمه ها ،
  • محتوا را به سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ، سیستم عامل های ایمیل و کانال های دیگر فشار دهد ،
  • کلیه دارایی های دیجیتال را در یک مکان ذخیره و طبقه بندی کند. ،
  • تست A / B را برای شخصی سازی محتوا و محتوا ،
  • تنظیم SEO در صفحه ،
  • نتایج بازگشت برای موتور جستجو در صفحه ،
  • و موارد دیگر تهیه کنید.

چرا باید CMS سیستم برای مدیران CRM مهم است؟

 آناتومی سیستم CMS
سیستم مدیریت محتوا ، منبع: NPGroup

CMS (اگر بتوانید از این طریق تنظیم کنید) می باشد (یا می تواند باشد ، اگر مرکز آن را تنظیم کنید) مرکز هر ارتباط مشتری با مشتری است این می تواند محتوا را به سیستم عامل های شخصی شما ارائه دهد و با پشته های مختلف بازاریابی ادغام شود تا محتوا را به تبلیغات پولی ارائه دهد. همچنین می توانید SEO را از آنجا مدیریت کنید. اگر این کافی نباشد ، می توانید فرم های جمع آوری ایمیل را تنظیم کنید ، خط مشی های کوکی را برای جمع آوری داده های مشتری در سیستم CRM خود بارگذاری کنید ، در آنجا می توانید از طریق CMS همان مشتری را تقسیم کرده و محتوای شخصی شده را به این بخش ها ارائه دهید. در CMS ، می توانید تست های A / B را برای محتوای خود تنظیم کنید ، یا محتوای شخصی سازی شده را تنظیم کنید. می توانید از آنجا پایگاه داده chatbot خود را تهیه کنید. همچنین می توانید سیستم CMS خود را با ابزارهای اتوماسیون بازاریابی ادغام کنید که در آن می توانید قوانین بخش ایجاد کنید که به شما امکان می دهد از طریق CMS از طریق کانال های توزیع مختلف ، محتوا را به مشتریان خاص منتقل کنید (به عنوان مثال ارسال یادآوری سبد فراموش شده از طریق ایمیل به کسانی که خرید ناتمام در آن دارند. سبد آنها)

برای مدیریت محتوا در CMS چه چیزی باید یاد بگیرید؟

زبان نشانه گذاری:

سیستم CMS شما از یك ویرایشگر WYSIWYG استفاده می كند (در این حالت ویرایش محتوا برای ویراستاران محتوا آسان است) یا نوعی زبان نشانه گذاری (كه شما یا آن هستید ویرایشگر محتوا نیاز به یادگیری دارد).

یک زبان نشانه گذاری چیست؟

یک زبان نشانه گذاری زبانی است که متن را حاشیه نویسی می کند تا رایانه بتواند آن متن را دستکاری کند (آن را جسورانه ، ایتالیایی ، مرکز آن ، آن را رنگ کند) و غیره.). اصولاً این زبانی است که با آن می توانید نحوه نمایش متن یا دارایی را که ویرایش می کنید به رایانه ارتباط دهید.

HTML نمونه ای از یک زبان نشانه گذاری است:

این یک پاراگراف از متن است که به زبان HTML نوشته شده است

[19659003] این جمله از برچسب افتتاحیه (

) ، متن و برچسب بسته (

) ساخته شده است. متن بین برچسب ها روی صفحه نمایش داده می شود. هر تگ شامل نمادی از "کمتر از" و "بزرگتر از" برای مشخص کردن آن به عنوان بخشی از نشانه گذاری است.

چگونه یک زبان نشانه گذاری یاد بگیریم؟ اگر این یک زبان مشخص CMS است ، باید بتوانید آن را در کتابچه راهنمای CMS پیدا کنید. اگر این یک زبان علامت گذاری استاندارد است ، منابع آنلاین زیادی برای یادگیری آن وجود دارد ، به عنوان مثال: MOOC ، Udemy ، EDX ، Codecademy یا Coursera.

اگر CMS شما دارای ویرایشگر WYSIWYG نیست ، ممکن است همچنین می توانید از اصول اولیه CSS (شیوه نامه های آبشار) که با HTML کار می کنند ، برای افزودن سبک به صفحات وب که در حال ویرایش هستند ، سودمند باشد.

نحوه تهیه پیش نویس:

آنچه را باید در دفترچه بررسی کنید یا از توسعه دهندگان خود بپرسید:

نحوه تهیه پیش نویس محتوا (و به اشتباه آن منتشر نمی شود )؟ چگونه می توان پیش نویس را آزمایش کرد ، آیا می توانید پیش نمایش چگونگی ظاهر آن در وب سایت به طور مستقیم در CMS را مشاهده کنید؟ اگر پیش نمایش مستقیم در CMS در دسترس نیست ، آیا محیط تست وجود دارد که بتوانید محتوای تازه تهیه شده را بررسی کنید؟

نحوه انتشار:

آنچه را باید در دفترچه بررسی کنید یا از توسعه دهندگان خود بپرسید:

چگونه می توان مطالب را در وب سایت زنده منتشر کرد؟ آیا می توانید خودتان (یا خود ویرایشگر محتوا) از CMS این کار را انجام دهید؟ آیا برای بروزرسانی مطالب به انتشار وب سایت نیاز دارید؟ آیا برای انتشار باید از توسعه دهندگان کمک بخواهید؟ آیا این یک راه حل مختلط است ، به این معنی که بخشی از محتوا از CMS توسط ویراستاران محتوا قابل انتشار است اما برخی از تغییرات به پشتیبانی توسعه دهنده نیاز دارند؟ کدام یک از آنها به پشتیبانی توسعه دهنده احتیاج دارند؟ متوسط ​​زمان بندی اگر می خواهید چیزی را منتشر کنید ، چقدر طول می کشد؟ در صورت خراب شدن محتوا با شما تماس می گیرید و شما یا ویرایشگر محتوا نمی توانید آن را به تنهایی رفع کنید؟ در صورت نیاز به پشتیبانی فوری ، با چه کسی در خارج از ساعت کار تماس بگیرید؟ آیا می توانید در آینده انتشار مطالب را برنامه ریزی کنید؟ آیا می توانید بیش از یک "بسته" محتوا را در آینده برنامه ریزی کنید؟ اگر یک قطعه از مطالب را در آینده برنامه ریزی کنید ، آیا می توانید بخش های دیگر مطالب را تغییر داده و منتشر کنید یا بسته برنامه ریزی شده از انتشار لحظه ای ایجاد تا زمان مقرر ، انتشار دیگری را مسدود می کند؟ اگر به دلایلی نظر خود را تغییر دهید می توانید محتوای برنامه ریزی شده خود را به یاد بیاورید؟

محتوای موجود در کجا ذخیره می شود؟

این یک سؤال مهم است که باید از توسعه دهندگان / معمار خود بپرسید.

کدام محتوا از کجا می آید؟ کدام محتوا در CMS ذخیره می شود ، که در موتورها یا سیستم های پرداخت یا رزرو ، که مستقیماً در FE ذخیره می شود ، ذخیره می شود؟ باید بدانید که در CMS امکان ویرایش کدام محتوا ممکن است ، که به توسعه نیاز دارد (یا در هنگام نیاز به کجا می توانید چنین اطلاعاتی را پیدا کنید). باید اسنادی در مورد آن موجود باشد یا ویراستاران محتوای شما باید آن را بدانند.

مدیریت دارایی های دیجیتال:

شما باید بدانید که انواع دارایی های دیجیتال توسط CMS شما پشتیبانی می شود. آیا می توانید از فیلم ها ، تصاویر ، فایل های mp3 استفاده کنید؟ از چه پسوندهایی برای استفاده استفاده می کنید؟ الزامات مربوط به دارایی ها چیست؟ مشخصات و اندازه تصاویر را بررسی کنید. آیا سیستم به طور خودکار اندازه تصاویر را تغییر می دهد یا باید همیشه قبل از بارگذاری آنها را تغییر اندازه دهید؟ اگر نمی خواهید وب سایت یا سیستم عامل دیگر خود را کند کنید ، همیشه باید حداقل وزن لازم برای نمایش درست دارایی را داشته باشید.

ماژول های خارج از جعبه ، ابزارک ها ، قالب ها:

شما باید با آنچه کار می کنید آشنا شوید. آیا "بلوک ساختمانی" ای دارید که بتوانید از خارج از جعبه استفاده کنید (یا توسط برنامه نویسان خود از قبل آماده شده اید)؟ آیا نیاز دارید که همیشه از ماژول های محتوا ، قالب صفحه ها درخواست سفارشی کنید؟ انعطاف پذیری الگوهای خارج از جعبه چیست ، اگر می خواهید آنها را به گونه ای متفاوت نگاه کنید ، چقدر می توانید آنها را تغییر دهید؟ آیا ماژول ها با برخی از نمایشگرهای FE (جلوپنجره) یکپارچه شده اند ، بنابراین شما نیازی به ساخت سایت دیگری ندارید تا بتوانید در وب سایت ظاهر شوید؟ داشتن حداقل برخی کتابخانه اصلی ماژول ها و قالب های موجود می تواند زمان ایجاد بازار ایجاد صفحات جدید را ، از دو هفته توسعه تا چند ساعت انتخاب و بازی کردن با امکانات سفارشی سازی ، بسیار کاهش دهد.
[19659003] اصول طراحی اولیه – UX / UI:

دانش اساسی در مورد طراحی ، به خصوص تجربه کاربری و رابط کاربری (UX / UI) می تواند بسیار مفید باشد. هنگامی که با طراحان کار می کنید (به عنوان مثال برای ایجاد یک فرم اشتراک جدید ، میکروسایت جدید) ، می دانید که چگونه با آنها صحبت کنید ، از چه چیزی بخواهید و چگونه می توانید کارهایشان را ارزیابی کنید.

وب سایت تجزیه و تحلیل:

برای درک مشتریان ، رفتار و ترجیحات آنها ، برای ارزیابی عملکرد صفحات فرود یا فرم های اشتراک تازه که اخیراً راه اندازی شده اید ، باید یاد بگیرید که چگونه از نرم افزار آنالیز وب سایت خود استفاده کنید (یا راه‌اندازی کنید) یکی خودت) یادگیری آنچه که در حال حاضر به طور پیش فرض در وب سایت ردیابی می شود (در جایی که برچسب ها قرار دارد) مفید است و چه نوع ردیابی را باید بطور خاص بخواهید ، به عنوان مثال ردیابی رویدادهای سفارشی یا قیف های سفارشی.

ویژگی های CMS شما باید در مورد

بدانید] درباره سیستم CMS خود چه باید بدانید؟ هنگام انتخاب سیستم CMS باید به دنبال چه چیزی باشید؟ شما باید از توسعه دهندگان خود بخواهید که درک کنند چه چیزی ممکن است و چه چیزی نیست؟

 ویژگی های CMS شما باید در مورد
بیاموزید. عکس توسط ماکسیم ایلیاهوف در Unsplash

امکان ویرایش:

استفاده از CMS از منظر ویرایشگر محتوا چقدر آسان است؟ این امر به مرور زمان بر محتوا تأثیر می گذارد. آنچه می تواند بر سرعت ویرایش تأثیر بگذارد عبارتند از: ویژگی های کشیدن و رها کردن ، "بلوک" قابل انعطاف برای ساختن صفحات با ، گردش کار خودکار (به عنوان مثال برای ارسال / دریافت ترجمه) ، محتوای جمع شده از یک منبع (به عنوان مثال: ماژول های پویا ، جایی که شما به روز می شوید. یک بار محتوا و در زیر صفحه های مختلف و حتی در سطوح مختلف دیجیتالی ظاهر می شود) ، همگام سازی محتوا بین محیط ها (نیاز به کپی کردن چسباندن کلیه محتویات در محیط های مختلف را حذف می کند).

نسخه:

اگر CMS شما امکان ذخیره نسخه های قبلی مطالب را دارد ، اگر نسخه جدیدی از محتوا ایجاد می کنید اما به دلایلی نظر خود را تغییر می دهید ، می توانید نسخه قبلی را بازیابی کنید. گاهی اوقات ، حتی می توان مقایسه بین نسخه ها را مشاهده کرد و قطعاتی را که به طور خودکار تغییر کرده اند ، برجسته کرد.

 نسخه قبلی و فعلی محتوای CMS
نسخه قبلی و فعلی محتوای CMS ، منبع: Contentful

بازیابی (برگشت):

اگر محتوای شما خراب شود پس از انتشار ، باید بتوانید دوباره به نسخه محتوای قبلی برگردید تا به طور موقت آن را برطرف کنید ، تا زمانی که توسعه دهندگان شما بتوانند بررسی کنند که چرا محتوای در درجه اول شکست خورده است.

بایگانی:

CMS به شما اجازه می دهد تا محتوای بایگانی کنید. آنچه مهم است بدانید این است که چه مدت بایگانی / نسخه های محتوای قدیمی ذخیره می شوند. شما باید شرایط لازم برای انواع مختلف محتوا را با دقت در نظر بگیرید و احتمالاً طول عمر مطالب بایگانی شده را برای محتوای پرخطر طولانی کنید (برای مثال: شرایط و ضوابط ، محتوای تبلیغ ، سیاست حفظ حریم خصوصی ، رضایت کوکی) که ممکن است در آینده مورد نیاز باشد تحقیقات حقوقی

سازگاری:

یک شرط اساسی برای سیستم CMS سازگاری با معماری شما ، سیستم عقب ، جلو ، سیستم های پرداخت ، سیستم های رزرو ، هر نرم افزار خارجی شما است. با استفاده از هم اکنون.

ادغام ها:

سیستمی که یکپارچه سازی با سایر نرم افزارهایی را که شرکت شما قبلاً از آن استفاده کرده است یا می تواند به راحتی سایر قسمت های پشته بازاریابی شما را بصورت بومی یا از طریق API ادغام کند. اتصال باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما در غیر این صورت برای ادغام های سفارشی می شود.

آزمایش A / B:

آنچه باید در دفترچه راهنما بررسی کنید یا از توسعه دهندگان خود بپرسید: [19659003] آیا شما امکان ایجاد تست های A / B محتوا را دارید (چندین نسخه محتوا که در همان مکان نگهدارنده قرار می گیرند و می توانند با نرم افزار تست A / B ضرب شوند)؟ اگر چنین نیست ، آیا توسعه دهندگان شما می توانند آن را برای انواع محتوا (ماژول ها ، بلوک ها) مورد نیاز برای آزمایش ، توسعه دهند؟ چقدر طول می کشد؟

محتوای شخصی:

آیا ابزار شخصی سازی (نرم افزاری) خود را در دست دارید؟ چه نوع محتوا را می توان در حال حاضر شخصی سازی کرد (چه نوع محتوا می تواند چندین نسخه ایجاد شده در CMS ایجاد شده توسط سیستم شخصی سازی را تغییر دهد)؟

اگر سیستم CMS شما می تواند با ابزار شخصی سازی ادغام شود ، می توانید ادامه دهید استفاده از تنها یک سیستم برای ذخیره سازی محتوا ، که استفاده مجدد از مطالب و مدیریت آن را آسان تر می کند (ایجاد تغییراتی در مورد تغییر نام محصول ، تغییر ترجمه یا هنگامی که می خواهید تغییرات متقابل دیگری را انجام دهید).

مدیریت ترجمه:

اگر می خواهید نسخه های محلی شده سایت را ارائه دهید ، سیستم CMS شما باید پشتیبانی زبان را داشته باشد. حداقل کارایی به معنای امکان ذخیره نسخه های مختلف زبان با همان محتوا در همان CMS است. آنچه من توصیه می کنم ، براساس تجربه وب سایت های چند زبانه (20+ زبان) و سایر سیستم عامل های دیجیتال ، این باشد که CMS باید تمام زبانها را در همان مکان برای همان ماژول / بلوک محتوا ذخیره کند. تفاوت در چیست؟ اگر نسخه های مختلف زبان را در همان CMS به عنوان "کپی" از ساختار سایت یکسان نگه دارید ، برای پیدا کردن همان ماژول و به روز کردن آن در تمام زبان ها ، مجبور به باز کردن هر نسخه زبان هستید ، پیدا کنید که این ماژول در هر کدام از آنها قرار دارد و سپس آن را به روز کنید اگر نسخه های زبان را مستقیماً در سطح ماژول دارید ، به راحتی می توانید همان قطعه محتوا را پیدا کنید و آن را در همه زبانها به روز کنید ، بدون اینکه گم شوید در CMS جستجو کنید.

مدیریت نسخه های مختلف محتوای زبان کار سختی است. وقت گیر است و خطای بسیار زیادی دارد (اگر شما / ویرایشگر محتوا چیزی را به اشتباه کپی کرده اید). آسانترین راه برای مدیریت ترجمه ، ادغام با نرم افزار آژانس ترجمه از CMS است. به این ترتیب ، شما باید بتوانید مطالب اصلی را برای ترجمه (به عنوان مثال از انگلیسی) به زبان های مختلف به طور مستقیم از CMS ارسال کنید و از آژانس ترجمه ترجمه دریافت کنید. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود (بدون چسباندن کپی) ، خطر خطا را کاهش می دهد و زمان به بازار را بهبود می بخشد. در برخی موارد ، حتی امکان نمایش پیوندهای پیش نمایش به سازمان ترجمه امکان پذیر است که ترجمه متون را نیز آسان تر می کند. ترجمه های پروکسی حتی ساده تر نیز می توانند مدیریت شوند. آنچه ترجمه پروکسی انجام می دهد ، وب سایت شما در نسخه های پراکسی و محلی شده است. سپس آژانس ترجمه این نسخه های زبانی را ایجاد کرده و به آنها خدمت می کند. این زمان ویرایش محتوا را بسیار کاهش می دهد اما فقط برای وب سایت ها کار می کند ، نه برای سیستم عامل های دیگر مانند برنامه های تلفن همراه ، ایمیل ، پیام کوتاه. برای پوشش سایر سیستم عامل ها ، به یک نوع دیگر از ادغام ، به عنوان مثال API نیاز دارید.

آنچه که می تواند یک ویژگی مفید باشد ، اعلان های خودکار به محض ورود ترجمه از آژانس ترجمه یا در صورت صادر شدن هرگونه مشکل در این مورد است. / واردات ترجمه ها (اگر CMS آنرا خارج از جعبه ارائه ندهد) می تواند با پیکربندی های وب پیکربندی شود.

نکته: عبارتی که شما از برنامه نویسان خود می شنوید – locales – مانند زبان ها هستند اما دانه ریز. در حالی که آلمانی یک زبان واحد است ، بسیاری از مناطق مختلف آلمانی وجود دارد: de-DE برای آلمانی در آلمان ، de-AT برای آلمانی در اتریش ، de-CH برای آلمانی در سوئیس و غیره.

بهینه سازی سئو :

آیا می توانید سئو روی صفحه را از CMS خود مدیریت کنید؟ آیا می توانید URL ها را خودتان شخصی سازی کنید؟ آیا زمینه هایی برای metatitle ، ابرداده ، ابرداده وجود دارد؟ آیا می توانید برچسب های

را اضافه کنید؟ آیا CMS نقشه سایت را بطور خودکار ایجاد می کند و پس از انتشار ، صفحات جدیدی به آن اضافه می کند یا باید از توسعه دهندگان خود بخواهید که این کار را برای شما انجام دهند؟ در صورت جمع آوری مطالب در بیش از یک مکان یا انتشار به زبان های بیشتر ، چگونه می توانید hreflang ها و برچسب های متعارف را تنظیم کنید؟ باید بدانید چه امکاناتی وجود دارد و چه زمانی باید با توسعه دهندگان خود تماس بگیرید.

انتشار چند پلتفرمی:

آیا سیستم CMS شما می تواند محتوای سایر سیستم عامل های دیجیتال (برنامه تلفن همراه ، ایمیل ، ساعت هوشمند ، چت بابات و غیره) را ارائه دهد؟ آیا می توانید پیکربندی آن را انجام دهید؟ اگر قصد دارید کانال های ارتباط دیجیتالی بیشتری را حفظ کنید ، یک سوال مهم است. نگهداری همه مطالب در یک مکان دارای مزایای بزرگی مانند کاهش پیچیدگی مدیریت محتوا ، استفاده مجدد از مطالب ، استفاده مجدد از ترجمه ها ، کاهش خطر عدم متناقض بودن محتوای در سیستم عامل های مختلف است.

دسترسی ها:

سیستم های CMS می توانند انواع مختلف دسترسی را با حقوق متفاوت ارائه دهند. این می تواند مفید باشد اگر می خواهید افراد مختلفی را برای تهیه ، بررسی ، تأیید محتوا داشته باشید یا اگر برخی از ویراستاران فقط باید به انواع خاصی از محتوا دسترسی داشته باشند (به عنوان مثال ، یک بخش خاص فقط به مطالبی که متعلق به آن بخش است دسترسی داشته باشد). .

مشارکتی کار کنید:

اگر ویراستاران بیشتری دارید که محتوا را ویرایش می کنند ، مفید خواهد بود که گزینه ای برای همکاری مشترک روی یک قطعه محتوا داشته باشید. برخی از سیستم های CMS اگر یک کاربر آن را باز کند ، پرونده را قفل می کنند ، برخی به شما امکان ویرایش همزمان را می دهند.

مفاهیم فنی که ارزش درک آن را دارند:

بسته به میزان نیاز کار با توسعه دهندگان CMS ، مدیریت CMS یا ویرایش محتوا ، ممکن است بخواهید کمی عمیق تر به مباحث فنی تر بروید. در اینجا چند موضوع قابل درک است:

آیا وب سایت شما استاتیک است یا پویا؟

وب سایت پویا به این معنی است که مشتریان محتوا را از سرورهای شما به طور مستقیم بارگیری می کنند. در این حالت ، شما می توانید ad hoc محتوا را تغییر دهید و تغییرات به کلیه مشتریانی که بارگیری مجدد وب سایت شما را انجام می دهند ، به طور خودکار به وب سایت زنده منتقل می شوند.

وب سایت استاتیک به این معنی است که محتوا (و کد) بسته بندی شده و با انتشار وب سایت ، هر از گاهی تغییر می یابد (فرکانس براساس نوع شرکت / کد متفاوت است). مشتریان می توانند فقط به نسخه ثابت برسند و بار کمتری روی سرورهای شما ایجاد کنند. تغییر محتوا در وب سایت استاتیک تنها با انتشار وب سایت امکان پذیر است. اگر چنین وب سایتی دارید ، باید یاد بگیرید که نسخه ها چه موقع هستند ، هنگامی که محتوا باید برای آنها آماده باشد. بعضی اوقات وب سایت های استاتیک برای انتشار نسخه های بین محتوا راه حل های خاصی دارند ، لازم است محدودیت های این راه حل ها را درک کنید (چه چیزی می تواند از این طریق منتشر شود ، خزیدن – چقدر طول می کشد خزیدن – بسته بندی محتوا در یک بسته – و انتشار طول می کشد).

انتشار وب سایت :

انتشار وب سایت به معنای تحویل کد جدید (و محتوا) به وب سایت است. اگر شما نیاز به کار در اطراف نسخه های وب سایت دارید یا برخی از مطالب فقط با یک نسخه وب سایت تحویل داده می شوند (به عنوان مثال آنها در برنامه های FE ذخیره می شوند) ، باید یاد بگیرید که کادر تیم توسعه شما چیست – چند بار آنها را انتخاب می کنید. توسعه های جدید؟ چند بار منتشر شده است؟ چه زمانی نیاز دارید که آنها را در مورد ابتکار جدید برای زنده ماندن آن در وب سایت آگاه سازید ، زمان درخواست از زمان تحویل تا تحویل (زمان تحویل) چقدر است؟

محیط:

محیط های موجوداتی در یک فضا هستند که به شما امکان می دهند چندین نسخه از داده های مخصوص فضا را ایجاد و نگهداری کنید و تغییراتی در آنها ایجاد کنید در انزوا. داشتن محیط های مختلف امکان پیشرفت موازی ، آزمایش و ادغام مداوم را فراهم می کند ، که به تیم شما کمک می کند تا بیش از 1 پروژه را به طور همزمان تحویل داده و به روش چابک کار کند (در حال توسعه و آزمایش همزمان).

CMS خارج از جعبه یا سفارشی ساخته شده؟

راه حل های خارج از جعبه می تواند فاقد انعطاف پذیری باشد و سفارشی سازی آنها ممکن است سخت باشد. راه حل های سفارشی نیاز به تعمیر و نگهداری زیادی دارند و هر به روز رسانی هزینه زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت که به معنی هزینه های غیرقابل پیش بینی توسعه (در مقایسه با هزینه های مجوز ثابت) است. بهترین راه حل چیزی بین این است: یک راه حل خارج از جعبه که انعطاف پذیری کافی را فراهم می کند ، بنابراین لازم نیست بسیاری از تنظیمات را انجام دهید. این دلیل دیگری است که سیستم های CMS مبتنی بر API برای اکثر شرکت ها بهترین راه حل موجود در حال حاضر هستند.

CMS بدون سر:

CMS "استاندارد" (بدون سر) بدون ایجاد یک محتوا ، بانک اطلاعاتی برای ذخیره دارایی های دیجیتال و امکان انتشار محتوا. مطالب به صورت جلویی کشیده شده و به یک صفحه منتشر می شود. جلو و محتوا به هم وصل شده اند ، بدون برنامه جلویی نمی توانید محتوا را به روز کنید. همه چیز در یک سطل منتشر می شود – محتوا ، تصاویر ، HTML ، CSS. این بدان معنی است که محتوا باید در نسخه های مشابه کد جلویی قرار بگیرد (بنابراین ، می توان آن را کمتری به روز کرد) ، همچنین می تواند میزان استفاده از CMS را فقط به وب سایتها محدود کند (چون محتوا و کد در حال جمع شدن هستند ، محتوا نمی تواند انعطاف پذیر در کانال های مختلف دیجیتال منتشر شود).

یک رویکرد متفاوت برای ارائه مطالب ، یک CMS "بدون سر" است – اگر لایه ارائه یک وب سایت "سر" یک CMS باشد ، پس قطع کردن این لایه ارائه ، یک CMS بدون سر را ایجاد می کند. در این حالت ، "بدن" مخزن محتوا از لایه ارائه جدا می شود. این کار باعث می شود که کلیه محتوا در یک مرکز محتوا بدون سر ، از جایی که می توانید همان محتوای متقابل منتشر شود ، یکپارچه شود. این کار ویرایش را آسانتر می کند – کپی یا تصویر را در یک مکان تغییر دهید ، و آن تغییر در هر مکانی که محتوا باشد اعمال می شود. CMS های بی سیم وظایف پشتی و جلویی را تقسیم می کنند – این بدان معنی است که توسعه دهندگان می توانند به سرعت کدهای خود را طراحی کرده و تجربیات جلویی را به زبان دلخواه خود طراحی کنند (بدون آنکه به فناوری محدود کننده پشتیبان محدود شوند). درعوض ، آنها می توانند از رابط های برنامه نویسی برنامه (API) استفاده کنند تا کارکردهای back-end (مانند ذخیره سازی و مدیریت محتوا) را به هر محیط تحویل جلویی وصل کنند. این امر باعث می شود صفحات جدید یا صفحه نمایش برنامه های تلفن همراه بسیار سریعتر و آسان تر شود.

درباره سیستم عامل های تجارت الکترونیکی بدون سر اینجا بیشتر بخوانید.

API چیست؟

سیستم های API اول (API – برنامه قابل برنامه ریزی رابط) دارای کدی هستند که امکان برقراری ارتباط واضح و مشخص را بین دو برنامه جداگانه فراهم می کند. آنها سیستم عامل های نرم افزاری مدرن هستند ، که به مدیران CRM برخی از ساختارهای ساختاری آماده را می دهد که می توانید تقریباً در 100٪ نیازهای خود را در کنار هم قرار دهید. آنها برای ادغام سریع با سایر سیستم ها آماده هستند.

"API: Mailman

به عنوان یک پست الکترونیکی که درخواست برنامه شما را به برخی نرم افزارهای دیگر تحویل می دهد ، به یک API فکر کنید و سپس پاسخ را به برنامه خود برگردانید. یک مثال ساده: این API است که امکان برقراری ارتباط بین تقویم Google و برنامه سفر شما را فراهم می کند به گونه ای که وقتی کاربر یک سفر را رزرو کند ، با تقویم خود همگام شود. " منبع: Clevertap

در انتخاب نرم افزار API-first در اینجا بیشتر بخوانید که API چیست و چه چیزی را باید بدانید.

Webhooks چیست؟

به API ها ، اما ساده تر است. API یک زبان کامل برای یک برنامه با توابع یا تماس هایی برای اضافه کردن ، ویرایش و بازیابی اطلاعات است. با داشتن یک API ، باید خودتان کار را انجام دهید. اگر برنامه ای ساخته اید که به کمک API به دیگری متصل شده باشد ، برنامه شما باید در صورت نیاز برنامه های جدیدی برای درخواست داده های جدید داشته باشد. از طرف دیگر ، Webhook ها برای یک قسمت خاص از برنامه طراحی شده اند و به صورت خودکار هستند. این یک ارتباط ساده و یک به یک است که به صورت خودکار اجرا می شود.

نمونه ای از یک وب سایت می تواند یک اعلان برای ایمیل شما باشد ، با ورود یک ترجمه جدید به CMS شما.

SDK چیست؟

SDK مخفف کیت توسعه نرم افزار است – مجموعه ای از ابزارهای نرم افزاری و برنامه هایی که توسط توسعه دهندگان برای ایجاد برنامه برای سیستم عاملهای خاص استفاده می شود. ابزارهای SDK شامل كتابخانه ها ، اسناد و مدارك ، نمونه كدها ، راهنماها و فرایندهایی هستند كه توسعه دهندگان می توانند از آنها استفاده كنند و در برنامه های خودشان ، كه برای سیستم عامل های خاص یا زبان های برنامه نویسی طراحی شده اند ، ادغام شوند.

SDK – دفتر پست / فروشگاه سخت افزار:

اگر API پستی است ، پس SDK در آن زمینه چیست؟
این دفتر پست و فروشگاه سخت افزار است. از آنجا که می تواند شامل همه چیز لازم برای برقراری ارتباط با یک نرم افزار دیگر (یعنی یک یا چند API) و همچنین موادی باشد که می تواند برای ساخت یک برنامه کاملاً جدید (یعنی کتابخانه های کد ، امکانات اشکال زدایی ، یادداشت های فنی ، آموزش ها و مستندات) استفاده شود. (…) این یک کیت توسعه است. SDK می تواند شامل یک یا چند API به علاوه ابزارهای اساسی باشد. API فقط یک قسمت از SDK است. فکر می کنم devkit به عنوان "ظرف" بزرگتر برای کل ابزارهای SDK باشد و صحیح خواهید بود. " منبع: Clevertap

 تصویر کوپن
منبع: Voucherify

خلاصه:

به عنوان یک مدیر CRM ، باید برخی از اصول اولیه در مورد سیستم عامل های CMS را بدانید. در بیشتر موارد ، دیر یا زود ، شما نیاز به انتشار برخی مطالب دارید. اصول اولیه مورد نیاز شما این است که اگر ویرایشگرهای محتوا را در اختیار دارید ، از جریان کار و فرآیندهای موجود در شرکت خود مطلع شوید تا این کار را برای شما انجام دهد. اگر خودتان نیاز به ویرایش و انتشار محتوا دارید ، ممکن است بخواهید برخی از اصول اولیه سکوی مورد استفاده را یاد بگیرید ، مانند نحوه ویرایش ، تهیه ، انتشار مطالب و چه امکاناتی برای آزمایش یا برنامه ریزی تغییرات محتوا وجود دارد. اگر به دانش پیشرفته تری نیاز دارید ، باید کمی در مورد گزینه های آزمایش A / B ، شخصی سازی و بهینه سازی سئو در سکوی فعلی خود بیاموزید. توصیه می شود اگر یک ویرایش ساده محتوا کافی نباشد ، کمی در مورد نحوه کار تیم توسعه خود و اینکه چقدر از قبل برای برنامه ریزی برنامه ها نیاز دارید ، بدانید. شما باید با فرآیندهای آنها بیشتر آشنا شوید ، به خصوص اگر شما نیاز به انتشار محتوا با نسخه های وب سایت دارید (برای مثال ، اگر وب سایت شما استاتیک است یا CMS شما بدون سر است). آشنایی با برخی از زبان های توسعه دهنده به شما کمک می کند تا مکالمه را شروع کنید. بعد از یادگیری اصول اولیه و خواندن کتابچه راهنما ، من اکیداً توصیه می کنم که برای تعمیق درک خود ، فقط به سؤال از توسعه دهندگان خود بپردازید – آنها بزرگترین منبع اطلاعات در مورد پشته موجود شما هستند!

فن آوری را یاد بگیرید. با استفاده از 200 خوب رویکردهای جدید در تصمیم گیری و نوآوری را در بازاریابی مدرن بپذیرید.